اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

وزیر توسعه دیجیتال، نوآوری و صنایع هوافضا قزاقستان برکنار شد

رئیس جمهور قزاقستان با صدور فرمانی وزیر توسعه دیجیتال، نوآوری و صنایع هوافضا این کشور را از این سمت برکنار کرد.

وزیر توسعه دیجیتال، نوآوری و صنایع هوافضا قزاقستان برکنار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان در فرمانی «عسکر ژوماگالیف» را از سمت وزیر توسعه دیجیتال، نوآوری و صنایع هوافضا این کشور، برکنار کرد.

تاکایف در فرمان دیگری «بغداد موسین» را از سمت مشاور خود در امور فناوری‌های دیجیتال و نوآوری برکنار و به عنوان معاون اول وزارت توسعه دیجیتال، نوآوری و صنایع هوافضا این کشور منصوب کرد.

«عسکر مامین» نخست وزیر قزاقستان در جلسه معارفه موسین به کارمندان وزارتخانه توسعه دیجیتال، نوآوری و صنایع هوافضا این کشور، خاطرنشان کرد که وی همچنین به طور موقت ریاست این وزارتخانه را بر عهده خواهد داشت.

بغدات موسین متولد 3 مارس سال 1983 میلادی در شهر اکی‌باس‌توز استان «پولودار»قزاقستان و فارغ التحصیل دانشگاه  «دمیرال» شهر آلماتی با تخصص «سخت افزار و نرم افزار فناوری رایانه» و دانشگاه حقوق و روابط بین‌الملل قزاقستان است.

وی در سال‌های مختلف در وزارت دادگستری، وزارت مخابرات و اطلاعات، وزارت حمل‌و‌نقل و ارتباطات فعالیت کرده است.

موسین در سال 2014 میلادی ریاست شرکت «فناوری‌های ملی اطلاعاتی» و در آگوست همان سال ریاست «قازپست» (خدمات ملی پستی قزاستان) را بر عهده گرفت.

در سال 2017 میلادی وی ریاست کمیته آمارهای حقوقی و حسابهای ویژه دادستانی کل را بر عهده گرفت، اما در سال 2018 میلادی این سمت را ترک کرد.

وی قبل از انتصاب به سمت معاون اول و ریاست موقت وزارت توسعه دیجیتال، نوآوری و صنایع هوافضا به عنوان مشاور رئیس جمهور قزاقستان در امور فناوری‌های دیجیتال و نوآوری فعالیت می‌کرد.

گفتنی است که عسکر ژوماگالی اف وزیر سابق وزارت توسعه دیجیتال، نوآوری و صنایع هوافضا قزاقستان از ژوئیه سال 2019 میلادی ریاست این وزارتخانه را بر عهده داشت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول