اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس ائتلاف الفتح: با نگرانی یورش گسترده ترکیه به شمال عراق را دنبال می‌کنیم

رئیس ائتلاف الفتح عراق با اشاره به اینکه یورش گسترده ترکیه به شمال این کشور با هر بهانه و توجیهی که باشد امری مردود است، گفت که با نگرانی شدید این موضوع را دنبال می‌کنیم.

رئیس ائتلاف الفتح: با نگرانی یورش گسترده ترکیه به شمال عراق را دنبال می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح امروز دوشنبه گفت که یورش اخیر ترکیه به شمال عراق از لحاظ عمق و گستردگی و مدت زمان تهاجم، از تجاوزات قبلی متفاوت بود.

وی افزود: «یورش اخیر (ترکیه) گسترده و تا عمق ۲۵ کیلومتری بود که حاوی پیام‌های خطرناکی است و به نظر می‌رسد که ترک‌ها برای تشکیل کمربند امنیتی همانند کمربندی امنیتی که در شمال سوریه ایجاد کرده‌اند، تلاش می‌کنند و ما نیز درباره این طرح هشدار می‌دهیم».

طبق گزارش وبگاه «بغداد الیوم»، العامری همچنین درباره این طرح ترکیه هشدار داد و از دولت ترکیه خواست سریعا نیروهایشان را از خاک عراق خارج کند چرا که این تجاوزات به نفع دو کشور که از روابط تاریخی، دینی و برادرانه برخوردارند، نیست.

رئیس ائتلاف الفتح از دولت عراق خواست سکوت را شکسته و برای پایان دادن به این تجاوزات مکرر، تمامی اقدامات دیپلماتیک و سیاسی مناسب را اتخاذ کند و این موضوع را در اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و محافل بین‌المللی مطرح کند.

وی همچنین از تمامی گروه‌های ملی عراق خواست تا موضع یکپارچه‌ای برای حفظ حاکمیت عراق و پایان به این تجاوزات اتخاذ کنند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول