اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

نسبت به سایر رقبا در عرصه بین الملل کم بضاعتیم

دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی گفت: موسسات و مراکز آموزشی و پژوهشی حوزه باید بهترین نیروها را پرورش دهند و اعزام کنند اما در این زمینه ما بسیار کم بضاعت هستیم و اصلا قابل مقایسه با ادیان و مذاهب و فرق دیگر نمی باشیم.

نسبت به سایر رقبا در عرصه بین الملل کم بضاعتیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت پیمان در جلسه مبلغین بین الملل مجمع جهانی شیعه شناسی، گفت: سیره و زندگی مبلغین نامی شیعه در نقاطی از جهان نشان میدهد که آنان به این دو صفت اخلاص و از خودگذشتگی بر خوردار بوده اند و مردم بومی با درک صفای باطن این مبلغین و عدم دنیا گرایی آنان ، تحت تاثیر تبلیغ دینی قرار گرفته اند و اینچنین بود که نسلی از مسلمانان و بالاخص شیعیان  در جای جای جهان به وجود آمده است. 

 پیمان با اشاره به خاطره ای از تبلیغ در آفریقای جنوبی اضافه کرد:  در عصر حاضر، جمع بیشتری از مردم بومی آفریقای جنوبی، بخصوص طی سه دهه اخیر به  مذهب شیعه پیوسته‌اند و  افزون بر آنها، شیعیانی از کشورهای پاکستان،کشمیر، لبنان و هند نیز به این کشور مهاجرت کرده‌اند و امروزه شیعیان در شهرهای  کیپ تاون، ژوهانسبورگ، پرتوریا، کرونستاد، بلوم فونتین، پیترزبورگ، دوربان و پورت الیزابت حضور دارند و این برکات حضور  یک مبلغ با اخلاص دین در  این منطقه است. 

دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی،‌گفت: آفریقای جنوبی امروز شیعیان باصفایی دارد و چند مسجد و مرکز اسلامی و نمایندگی جامعه المصطفی در آن کشور دور دست فعالیت دارند که همه نتایج همان مسئولیت تبلیغ مناسب برای  جهانی‌کردن اسلام است. 

 وی افزود: رسالت اصلی حوزه های علمیه تربیت چنین مبلغینی است و موسسات و مراکز آموزشی و پژوهشی حوزه حوزه باید بهترین نیروها را پرورش دهند و به هرجای  عالم اعزام کنند. اما مع الاسف در این زمینه ما بسیار کم بضاعت هستیم و اصلا قابل مقایسه با ادیان و مذاهب  و فرق دیگر که بعضی دشمن شیعه و بعضی مخاف و بعضی حداقل رقیب شیعه در عرصه تبلیع جهانی هستند نیستیم.

پیمان  در پایان اظهار امیدواری کرد که با تغییرات و تحولاتی که اخیرا در مدیریت حوزه های علمیه و نهادهای تبلیغی و فرهنگی شیعه به وجود آمده است هرچه زودتر ضعف ها و نقایص ما در تبلیغ بین المللی مکتب اهل بیت جبران شود.

انتهای پیام/78027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول