اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کانادا: روند بررسی جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی امروز آغاز می‌شود

وزیر خارجه کانادا در توییتی ضمن تایید خبر رسیدن جعبه‌های سیاه هواپیمای سانحه‌دیده اوکراینی به پاریس، اعلام کرد روند بررسی امروز با حضور مقامات کانادایی آغاز خواهد شد.

کانادا: روند بررسی جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی امروز آغاز می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فرانسوا فیلیپ شامپاین» وزیر خارجه کانادا دیروز یکشنبه در توییتی از رسیدن جعبه‌های سیاه هواپیمای سانحه‌دیده اوکراینی به پاریس خبر داد.

به گزارش یک خبرگزاری اوکراینی، وی افزود امروز دوشنبه جعبه‌های سیاه به آژانس سوانح هوایی فرانسه منتقل خواهد شد تا مورد تحلیل قرار بگیرد. طبق گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه کانادا همچنین از حضور مقامات حمل‌ونقل این کشور خبر داد.

«محسن بهاروند»، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه سوم تیرماه در گفت‌وگویی درباره تصمیم ایران برای ارسال جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه برای خوانش، عنوان کرده بود: فرانسه به این دلیل که یک نهاد مستقل سوانح هواپیمایی دارد و یکی از نهادهای مرجع سوانح هوایی محسوب می‌شود، به همین دلیل تصمیم داریم جعبه‌های سیاه را برای خوانش به این نهاد بدهیم که این اطلاعات را بخوانیم و موضوع تحقیقات را نهایی کنیم.

بهاروند همچنین درباره اوکراین گفته بود: اوکراین کشوری است که ایرلاین به آن کشور متعلق است و روابط خوبی با اوکراین داریم و چون اوکراینی‌ها تقاضا کرده بودند جعبه سیاه به آن کشور هم برود، می‌خواستیم خواسته آن کشور را اجرا کنیم، ولی بعد از تعلل‌ها و مصاحبه‌هایی که پشت سر هم صورت می‌‌گیرد، تصمیم گرفتیم آنچه اصولی است را انجام دهیم و جعبه‌ سیاه را مستقیم به فرانسه بفرستیم.

روز دوشنبه دوم تیر ماه «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای کانادایی خود به وی اطلاع داد که ایران ظرف چند روز آینده جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی را برای خوانش اطلاعات آن به فرانسه ارسال خواهد کرد. 

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین که ۱۸ دی ماه سال گذشته از تهران عازم کی‌یف بود بر اثر خطای انسانی مورد هدف موشک قرار گرفت و ۱۷۶ سرنشین آن که اکثریت آنها ایرانی بودند و بقیه اتباع اوکراین، کانادا، سوئد، انگلیس و افغانستان، جان باختند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول