اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تنها ۴۷ درصد اسدآبادی‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند/ افزایش ابتلا در روستاها

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه تنها ۴۷ درصد اسدآبادی‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند گفت: محدودیت منابع مالی و انسانی مهمترین چالش در مقابل کادر درمانی و بهداشتی در اسدآباد است.

تنها ۴۷ درصد اسدآبادی‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند/ افزایش ابتلا در روستاها

بهنام رضامخصوصی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه عادی‌سازی و سهل‌انگاری عمومی باعث تشدید ویروس کرونا شده است اظهار کرد: متاسفانه عادی‌سازی و سهل‌انگاری عمومی باعث انتشار ویروس کرونا شده و جامعه را درگیر کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۶ درصد مبتلایان در شهر و ۳۳ درصد در روستاها تشکیل می‌دهند گفت: یک درصد عشایر شهرستان درگیر بیماری کرونا شده‌اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با اشاره به اینکه بیشترین مبتلایان در بین زنان به ثبت رسیده است خاطرنشان کرد: محدودیت نیروی انسانی و مالی مهمترین چالش در مقابل کادر پزشکی و درمانی در اسدآباد است.

وی با بیان اینکه  ۱۹ درصد از مبتلایان کلی در اسدآباد به کارمندان دولت اختصاص دارد گفت: پنج درصد از مبتلایان کووید ۱۹ در شهرستان شامل پزشکان و پرستاران هستند.

مخصوصی با اشاره به اینکه متاسفانه فاصله‌گذاری اجتماعی در مطب‌ها و نانوایی‌ها رعایت نمی‌شود، خواستار توجه به این موضوع شد.

وی با تاکید به اینکه درصد مبتلایان در روستاها رو به افزایش است گفت: تنها ۴۷ درصد شهروندان اسدآبادی فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند و می‌طلبد بیشتر به این امر توجه کنند چراکه با این کار حافظ جان خود و دیگران خواهند شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه تنها ۶۰ درصد شهروندان اسدآبادی ماسک می‌زنند افزود: زدن ماسک  هنگام خروج از منزل، شست‌وشوی مرتب دست‌ها، ماندن در خانه و خارج نشدن جز در مواقع ضروری، لغو تمام برنامه‌های عزا، عروسی و دورهمی‌ها و عدم حضور در تجمعات می‌تواند در کنترل بیماری موثر باشد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول