اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«تِنِت» از برنامه اکران اولین فیلم بازگشایی سینماهای چین کنار گذاشته شد

طبق دستورالعمل های دولت چین سینماروها نمی توانند بیش از دوساعت در سالن سینما بمانند حالا مدت زمان بلند فیلم «تِنِت» ساخته «کریستوفر نولان» که قرار بود اولین فیلمی باشد که در بازگشایی مجدد سینماهای چین اکران می شود، لغو شد.

«تِنِت» از برنامه اکران اولین فیلم بازگشایی سینماهای چین کنار گذاشته شد

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از پلی لیست، دو فیلم سینمایی اکشن «بلادشات» و «دولیتل»، اولین فیلم‌های هالیوودی‌اند که قرار است تا در تاریخ ۲۴ جولای بعد از تعطیلی سینماها در چین به دلیل شیوع ویروس کرونا اکران شوند.

 

فیلم حماسی ۱۹۱۷ در هفته بعد به عنوان دومین اکران بزرگ سینمایی نمایش داده خواهد شد. این خبر یک روز بعد از آنکه مسئولین سینمایی چین به برخی از سالن‌های سینما چراغ سبز نشان دادند منتشر شد.

 

حدود ۶ ماه تعطیلی از نظر مالی ضرر زیادی به سینماها و استودیوهای سینمایی در چین زده است. مدیریت فیلم چین گفته است که تنها سالن‌های سینمایی که در محدوده کم‌خطر قرار دارند می‌توانند از ۲۰ جولای اکران داشته باشند.

 

اما سرنوشت اکران فیلم مهم «تِنِت»(Tenet) اثر «کریستوفر نولان» چه خواهد شد؟ فیلمی که به عنوان ناجی سینماهای آمریکا و حتی جهان معرفی شده است.

 

طبق گزارش های منابع مختلف چین اعلام کرده که مخاطبین سینمارو مدت محدودی، نهایتاً دو ساعت می‌توانند در سالن‌ها بمانند. بنابراین فیلم نولان که ۱۵۰ دقیقه است نیم ساعت بیشتر از مدت زمانی است که سینمای چین اجازه اکران داده است یا باید سانسور شود و یا باید اصلاً اکران نشود که در این صورت یکی از اصلی‌ترین پروژه‌هایی که می‌توانست سینما را در چین نجات ببخشد از بین خواهد رفت.

 

چین هنوز تاریخ اتمام این محدودیت را اعلام نکرده است. برادران وارنر که تا کمتر از چهار هفته‌ دیگر باید «تنت» را در اغلب بازارهای جهانی اکران کند، هنوز واکنشی به این محدودیت و تأثیر احتمالی آن نشان نداده است.

 

سانسور فیلم‌های آمریکایی در چین اتفاق غیرمعمول نیست با این حال، تصور اینکه نولان اجازه دهد فیلمش را کوتاه کنند دشوار است، ضمن اینکه «تِنِت» که حالا مدت زمان دو ساعت و نیمی اش برای اکران در چین مشکل ساز شده، یکی از فیلم‌های کوتاه این فیلمساز محسوب می شود.

 

و اما محبوب ترین فیلم نزد چشم بادامی ها، «مولان» دیزنی نیز که حساب ویژه‌ای روی بازار چین باز کرده ۱۱۵ دقیقه خواهد بود.

 

این فیلم در حال حاضر قرار است ۲۱ آگوست در سراسر دنیا اکران شود، اما اکران این فیلم نیز در چین هنوز تأیید شده نیست.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول