اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تشریح برنامه‌های چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری از ویژه‌برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان خبر داد.

تشریح برنامه‌های چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری

منوچهر ذوالفقاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه هشت سال جنگ تحمیلی یادآور حماسه‌های بی‌بدیل فرزندان این مرز و بوم و هفته دفاع مقدس فرصتی ارزشمند برای نشر، ترویج و تقویت اهداف و ارزش‌های دفاع مقدس است، گفت: افتتاح فاز یک مرکز فرهنگی و باغ موزه استان، ساماندهی یادمان شهدای گمنام، اجرای برنامه‌های فرهنگی در فضای مجازی و تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع‌مقدس از جمله‌ برنامه‌هایی است که به مناسب چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان اجرا خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان در حال پیگیری است و تا پایان سال رونمایی خواهد شد، ادامه داد: از ابتدای امسال 50 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در دست تولید و چاپ داریم که امیدواریم به زودی به پایان برسد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در استان 39 یادمان شهدای گمنام داریم که نیازمند ساماندهی هستند از این رو به دنبال جذب اعتبار هستیم که بتوانیم تا پایان سال تعداد زیادی از این قبور مطهر را ساماندهی کنیم، اضافه کرد: در تاریخ 7 مهرماه همزمان با سراسر کشور و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آئین تجلیل از یادگاران دفاع‌مقدس به صورت شهرستانی در استان برگزار می‌شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه سال گذشته 4 هزار نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس در استان تجلیل شدند که امسال به دنبال آن هستیم که این تعداد را افزایش دهیم، توضیح داد: سرکشی از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته دفاع‌مقدس اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه ثبت خاطرات یادگاران دفاع مقدس از اسفندماه سال گذشته در استان کلید خورده است اما با شیوع ویروس کرونا همچنان ناتمام مانده است، گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس جشنواره استانی نقش نماز در هشت سال جنگ تحمیلی با جمع‌آوری خاطرات رزمندگان و وصایای شهدا در فضای مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه هفته دفاع مقدس امسال مقارن با چهلمین سال آغاز جنگ تحمیلی است، گفت:  پس از گذشت چهل سال از مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های آن دوران با شکوه با رهبری مقام معظم رهبری،  شاهد تبلور صلابت نظامی، علمی، فرهنگی، سیاسی و ... در سایه مقاومت و پایداری در برابر استکبار جهانی و حامیان منطقه‌ای  آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه در این دوران همواره از ایران اسلامی به عنوان الگویی برای ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه  یاد می‌شود، اضافه کرد: برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به هفته دفاع مقدس محدود نبوده بلکه از سوم خرداد تا پایان سال در قالب 43 هفته و با شعار محوری «ما قوی هستیم» توسط کلیه ادارات و نهادها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/68024/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول