اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکید رئیس جمهور ازبکستان بر توسعه صنایع پتروشیمی و داروسازی

رئیس جمهور ازبکستان در نشستی ویدیویی بر توسعه پتروشیمی، صنایع الکتریکی و داروسازی این کشور تاکید کرد.

تاکید رئیس جمهور ازبکستان بر توسعه صنایع پتروشیمی و داروسازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در نشست ویدیویی بر توسعه پتروشیمی، صنایع برقی و داروسازی این کشور تاکید کرد.

شوکت میرضیایف اظهار داشت: هم اکنون در شرایطی که پاندمی بر اقتصاد جهانی تاثیر منفی دارد، ما همچنان در مسیر توسعه پایدار صنعت گام برمی‌داریم. در همین راستا با افزایش کارآیی اقتصادی و تولید کالاهای وطنی را جایگزین کالاهای وارداتی می‌کنیم.   

رئیس جمهور ازبکستان در این نشست ویدئویی با طرح‌های جدید پتروشیمی آشنا شد. برای مثال در ماه دسامبر سال 2019 میلادی شرکت سهامی «نوایی ازت» مجتمع جدید تولید پلی‌وینیل کلراید، سدیم هیدروکسید و متانول به بهره برداری رسیده است.

در حال حاضر فاز دوم این کارخانه به ارزش 440 میلیون دلار در حال طراحی است. پیش‌بینی می‌شود پس از بهره برداری از این کارخانه، 650 فرصت شغلی ایجاد و سالانه کالاهای به ارزش 132 میلیون دلار تولید می‌شود.

همچنین طرح تولید هیدروژن پراکسید به ارزش 25 میلیون دلار اجرا می‌شود که این ماده در صنایع داروسازی، تولیدات نساجی و پزشکی به کار برده می‌شود. این کارخانه در سال 2021 میلادی در استان «نوایی» احداث و سالانه به ارزش 20 میلیون دلار کالا تولید خواهد کرد.

در این نشست همچنین نتایج فعالیت شرکت سهامی «اوزبک.نفت.گاز» در 6 ماه اول سال 2020 میلادی نیز بررسی شد. بر اساس این گزارش، در 6 ماه اول سال جاری میلادی به طور تکمیلی یک میلیارد متر مکعب گاز طبیعی، 22 هزار تن نفت میعانی و 1 هزار و 200 تن نفت تولید شده است. همچنین برای اجرای 11 طرح معادل 846 میلیون و 500 هزار دلار هزینه شده است.   

رئیس جمهور ازبکستان در این زمینه بر اهمیت جلب سرمایه‌گذاران خارجی در طرح‌های اولویت‌دار مبنی بر توسعه فعالیت‌های زمین شناسی و اکتشافاتی و افزایش استخراج هیدروکربورها تاکید کرد.

شوکت میرضیایف در این نشست ویدئویی همچنین چگونگی توسعه صنعت داروسازی و برقی، روند اجرایی طرح‌های اولویت‌دار سرمایه‌گذاری را نیز بررسی کرد.

تاکید شد که در حال حاضر در این کشور 429 واحد کارخانه صنایع الکتروتکنیکی، بیش از 70 نوع کالا تولید می‌کند. بر اساس نتایج سال گذشته میلادی کارخانه‌های صنایع الکتروتکنیکی به ارزش 897 میلیون و 500 هزار دلار کالا تولید و فرآورده‌هایی به ارزش 250 میلیون و 300 هزار دلار صادر شده است.

همچنین در این نشست اعلام شد که هم اکنون در زمینه داروسازی 202 واحد شرکت فعالیت می‌کنند. در سال 2019 میلادی حجم تولید فرآورده‌های داروسازی این جمهوری در سطح 170 میلیون دلار و صادرات آن در سطح 22 میلیون و 100 هزار دلار قرار گرفته است.   

رئیس جمهور ازبکستان در پایان این نشست ویدیویی دستور جذب سرمایه‌گذاری­‌های خارجی برای توسعه مطالعات علمی، تشویق راه اندازی تولیدات جدید مانند ایجاد مناطق آزاد اقتصادی تکمیلی را داد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول