اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

روحانیون جامعه را به سمت آرامش هدایت کنند/کامیاران الگوی اتحاد در کردستان است

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خطاب به روحانیون گفت: اضطراب و استرس ویروس کرونا از خود ویروس خطرناک‌تر است لذا باید با توجه به مسائل دینی استرس را از خود دور کنیم و دیگران را نیز به آرامش دعوت کنیم.

روحانیون جامعه را به سمت آرامش هدایت کنند/کامیاران الگوی اتحاد در کردستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام حسن منتظری بعد از ظهر امروز در شورای اداری و مراسم یادبود مرحوم ماموستا توفیق قربانی امام جمعه فقید کامیاران، اظهار کرد: ماموستا قربانی بیش از 40 سال در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در سنگرهای مختلف دینی امامت جمعه، تبلیغ، ارشاد و شورای افتاء ادای وظیفه کرد.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای کامیاران، گفت: عزت و افتخار امروز نظام مقدس اسلامی از برکت خون شهدایی است که در مسیر رشد و علو نظام تلاش و خون پاکشان را فدا کردند.

عزت و افتخار امروز نظام مقدس اسلامی از برکت خون شهدایی است

 

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور افزود: متاسفانه امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا مراسم حج با تعداد کمی از مردم برگزار خواهد شد و تا این لحظه تصمیمی برای حضور حجاج سایر کشورها در این مراسم عظیم گرفته نشده است.

حجت‌الاسلام منتظری خاطرنشان کرد: دهه اول ذی‌الحجه ایام بابرکتی است که در پیش‌رو داریم و امیدوارم تک تک مسلمانان بتوانند از این ایام بهترین بهره را به لحاظ معنوی ببرند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور افزود: اگرچه نمازهای جمعه و جماعت به خاطر شیوع کرونا تعطیل شد اما رسالت تبلیغ، ارشاد، روشنگری و آگاه‌سازی مردم هرگز تعطیل‌بردار نبوده و جامعه روحانیون ما نقش مهمی در این راستا به عهده دارند.

حجت‌الاسلام منتظری گفت: جامعه روحانیت در ایجاد آرامش و توجه به عبادت و مسائل دینی به ویژه در این ایام باید یک نگاه به درون و هستی‌شناسی و بازگشت به خود داشته باشند.

وی اظهار کرد: هرچند ویروس کرونا برای جوامع بشری یک تهدید بزرگ است اما این ویروس فرصتی به همه ما داد که به خود بازگردیم.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: رفع اضطراب و نگرانی‌ها از جامعه و تشویق مردم به رعایت اصول بهداشتی و غیره از وظایف آحاد مردم به ویژه منادیان فکری جامعه است که به حق جامعه روحانیت در این راستا اقدامات قابل تقدیری انجام دادند.

حجت‌الاسلام منتظری اذعان کرد: اضطراب و استرس ویروس کرونا از خود ویروس خطرناک‌تر است لذا باید با توجه بیشتر به مسائل دینی و عبادت این استرس را از خود دور کنیم و دیگران را نیز به آرامش دعوت کنیم.

وی اذعان کرد: به برکت وجود روحانیون تشیع و تسنن، همدلی و اتحاد بسیار خوبی در کامیاران وجود دارد و این شهرستان به الگویی به لحاظ اتحاد در کردستان تبدیل شده است.

به برکت وجود روحانیون تشیع و تسنن، همدلی و اتحاد بسیار خوبی در کامیاران وجود دارد

 

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در ادامه بر توجه جدی به شورای فرهنگ عمومی برای بازسازی ارزش‌های دینی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: توجه به فرهنگ عمومی می‌تواند نقش مهمی در  رفع مشکلات و آسیب‌هایی که امروز جامعه را درگیر خود ساخته داشته باشد.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به فعال بودن حوزه علمیه برادران و خواهران تشیع در شهرستان در کامیاران به نقش آن در تربیت روحانیون و مبلغان دینی توانمند اشاره کرد و افزود: احداث و فعال‌سازی حوزه علمیه مخصوص اهل سنت در بخش خواهران و برادران از ضرورت‌های مهمی بود که در این شهرستان احساس می‌شد و به عنوان یکی از اولویت‌های مهم مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور مورد توجه قرار گرفته است.

احداث و فعال‌سازی حوزه علمیه مخصوص اهل سنت در بخش خواهران و برادران در کامیاران از اولویت‌های مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور است

 

وی با بیان اینکه نگرانی جدی ما از عدم خودکفایی این شهرستان در زمینه حضور ائمه جماعات در مساجد این شهرستان است، گفت: در حال حاضر قریب به 70 مسجد در این شهرستان فاقد امام جماعت است.

حجت‌الاسلام منتظری افزود: کمبود امام جمعه بومی در این شهرستان موجب شده نیاز شهرستان را از سایر شهرستان‌ها تامین کنیم که به دلیل احتمال هم‌خوان نبودن فرهنگ، تفکر و دیگر مسائل این مهم مشکلاتی را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: باید در حوزه علمیه ماموستاهایی توانمند را تربیت و در مساجد شهرستان بکارگیری کنیم، ایجاد و فعال‌سازی مرکز علمیه اهل سنت می‌تواند دغدغه کمبود روحانیون در مساجد این شهرستان را رفع کند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشوربه مشکلات اقتصادی به ویژه بعد از شیوع کرونا در کشور و استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با حرکت‌های ارزشمند به ویژه برگزاری رزمایش کمک مومنانه و مواسات بخش قابل توجهی از مشکلات نیازمندان در این شرایط سخت برطرف شده است.

برگزاری رزمایش کمک مومنانه و مواسات بخش قابل توجهی از مشکلات نیازمندان در این شرایط سخت را برطرف کرد

 

حجت‌الاسلام منتظری تصریح کرد: مردم همیشه در صحنه‌ هستند و ثابت کرده‌اند در برابر مشکلات محکم ایستاده‌اند، قطعا این بحران را نیز به فضل الهی و راهنمایی‌های رهبر فرزانه انقلاب و همراهی و همدلی آحاد جامعه پشت سر خواهیم گذاشت.

گفتنی است؛ با حکم آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان ماموستا سید محسن حسینی به عنوان امام جمعه جدید اهل سنت شهرستان کامیاران منصوب شد.

ماموستا سیدمحسن حسینی قبل از این امام جمعه موقت سنندج و از قضات دادگاه‌های این شهرستان بودند که با حکم نماینده ولی فقیه به عنوان امام جمعه کامیاران منصوب و امروز طی مراسمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر ماموستا توفیق قربانی امام جمعه فقید این شهرستان به عنوان امام جمعه جدید کامیاران معرفی شد. 

ماموستا سیدمحسن حسینی امام جمعه جدید کامیاران از ذریه رسول الله و اهل منطقه هستند که در سنگر تبلغ دین همواره در صحنه حضور داشته و در خط ولایت در راه دفاع از ارزش‌های دین تلاش می‌کنند.

ماموستا توفیق قربانی امام جمعه قبلی کامیاران در ۱۳ تیر امسال بعد از سال ها تلاش و مجاهدت در عرصه دفاع از ارزش های دینی و انقلاب به دلیل ابتلا به ویروس کرونا دارفانی را وداع گفت.

انتهای پیام/2330/71/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول