اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مانور کنترل بار دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی برگزار شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: با هدف بررسی عملکرد ادارات و نهادهای عمومی و مشترکان بزرگ استان مرکزی در کاهش بار شبکه توزیع برق، مانور کنترل مصرف برق در ساعات اوج بار برگزار شد.

مانور کنترل بار دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمد الله‌داد ظهر امروز در مانور کنترل بار دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی گفت: به دنبال افزایش دمای هوا در استان مرکزی و همزمان با آغاز فعالیت 30 اکیپ عملیاتی به منظور بازدید میدانی از ادارات دولتی، با برگزاری مانوری، میزان مصرف برق 500 دستگاه اجرایی و دولتی استان تا پایان فصل تابستان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی افزود: گروه ارزیابان همراه با نماینده استانداری در زمان پیک بار (اوج مصرف) ادارات از ساعت 11 تا 13 در تابستان سال جاری، با مراجعه به ساختمان‌های اداری و بانک‌ها نسبت به ارزیابی شاخص‌های عملکردی مدیریت پیک بار مصرفی ادارات اقدام و نتایج عملکرد را به استانداری گزارش خواهند داد و درصورت مصرف ناصحیح انرژی نسبت به قطع برق ادارات پرمصرف بنابر دستور استاندار اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین ارزیابان تا بعد از پایان وقت اداری نسبت به بررسی و اطمینان از خاموش بودن وسایل برقی و سیستم‌های روشنایی نظارت خواهند داشت و اخطار به ادارت در صورت تخطی از دستور استاندار داده خواهد شد.

 اله‌داد بیان کرد: این مانور همچنین به منظور سنجش میزان همکاری مشترکان اداری و دستگاه‌های دولتی در کاهش بار مصرف برق از طریق به کارگیری مولدهای خود تامین و سایر راهکارهای تعیین شده در ساعات اوج بار و از طریق بررسی داده‌های لحظه‌ای جمع آوری شده توسط کنتورهای هوشمند، اجرا شده است.

وی تصریح کرد: در مرکز کنترل و دیسپاچینگ، رصدخانه شبکه توزیع برق و مرکز پایش فراسامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی توزیع برق استان، میزان مصرف برق 65درصد مشترکین به  صورت لحظه ای و برخط، مورد بررسی و چگونگی کنترل بار مصرف و میزان پایداری شبکه نیز مورد ارزیابی میدانی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی خاموش کردن چراغ های اضافی، کاهش مصرف سیستم سرمایشی، حذف وسایل برقی غیرضروری و به مدار آوردن دیزل ژانراتورها در ساعت اوج بار را از جمله راهکارهای کاهش مصرف برق عنوان کرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول