اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

قوام شهیدی: حجم مبادلات اقتصادی ایران و گرجستان در پی کرونا به شدت کاهش یافته است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با اسقف اعظم گرجستان عنوان کرد که پس از شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، حجم مبادلات اقتصادی دو کشور به شدت کاهش یافته است.

قوام شهیدی: حجم مبادلات اقتصادی ایران و گرجستان در پی کرونا به شدت کاهش یافته است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید جواد قوام شهیدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس دیروز (شنبه) ۲۸ تیر ماه با «ایلیای دوم» اسقف اعظم گرجستان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار، با تاکید بر ضرورت برقراری گفت‌وگوی بین ادیان الهی جهت غلبه بر چالش‌های امروز جهان بشری، خواستار همکاری مستمر دو جامعه دینی در ایران و گرجستان برای مقابله با تهدیداتی از قبیل تروریسم و جریان‌های  افراط گرای مذهبی  شد و بر ضرورت تداوم برگزاری کنفرانس گفت‌و‌گوی ادیان اسلام و مسیحیت ارتدکس تأکید کرد.
قوام شهیدی با اشاره به اینکه نهاد کلیسای گرجستان همواره حامی توسعه مناسبات دو ملت  بوده، اظهار داشت: این نهاد با توجه به مشکلاتی که امروز از ناحیه برخی قدرت‌های خارجی در روابط دو کشور ایجاد شده و با درک عمیق از صلح و ثبات برای منافع جمعی در منطقه و ضرورت رفع خطرات مداخله جویی عناصر مداخله‌گر خارجی، متعهد به ممانعت از تخریب و اختلاف افکنی فیمابین دو کشور است. 
سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به کاهش حجم روابط اقتصادی ایران و گرجستان پس از شیوع کرونا افزود: متاسفانه پس از شیوع پاندمی کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن حجم مبادلات اقتصادی دو کشور به شدت کاهش یافته، این در حالی است که این حجم در سال‌های اخیر از رشد خوبی برخوردار و در سال گذشته حجم روابط اقتصادی بین دو کشور به رقم ۲۵۱ میلیون دلار رسیده بود.

ایلیای دوم، اسقف اعظم گرجستان نیز با اشاره به سفر تاریخی خود به ایران و ملاقات با مقام معظم رهبری، روابط بین ایران و گرجستان را حائز اهمیت خواند و اظهار داشت که در حال حاضر در شرایط سختی زندگی می‌کنیم که بر روابط ما تاثیر گذاشته است.
اسقف اعظم گرجستان با استقبال از برگزاری کنفرانس گفت‌و‌گوی ادیان اسلام و مسیحیت ارتدوکس عنوان کرد که او خود یکی از مبتکران گفت‌و‌گوی ادیان الهی بوده است.
وی در پایان با دعا برای سلامتی مقام معظم رهبری، برای ایشان، دولت و مردم ایران آرزوی موفقیت کرد.

گفتنی است سفیر جمهوری اسلامی ایران اخیرا در دیدار با رئیس جمهور گرجستان بر ضرورت توجه به منافع دوجانبه تاکید کرد و یکجانبه گرایی آمریکا و مداخله در مناسبات فیمابین دو کشور را غیرقابل قبول و در تقابل با منافع ایران و گرجستان خواند.(اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول