اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کمیسیون ویژه جهش تولید خلا‌های قانونی و نظارت را رفع می کند

نماینده مردم شیراز با بیان اینکه کمیسیون جهش تولید نه تنها مزاحمتی برای سایر کمیسیون‌های مجلس ندارد بلکه می‌تواند در فضای قانونگذاری و نظارتی و حمایت از طرح‌ها و لوایح کمک حال کشور باشد.

کمیسیون ویژه جهش تولید  خلا‌های قانونی و نظارت را رفع می کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 29 تیر) در جلسه علنی و درباره تشکیل کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اصل 44 قانون اساسی اظهار داشت: ‌مسائل و مشکلات اقتصادی کشور به گونه‌ای است که در هر محفلی موضوعات و مشکلات اقتصادی مطرح می‌شود که البته این معضلات برای هر سه قوه مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی افزود: بعد از آنکه مقام معظم رهبری نام سال جاری را به نام سال جهش تولید نامیدند بایستی مجلس واکنشی از خود نشان دهد و از تولید حمایت کند.

نماینده مردم شیراز گفت: اگر مشکل ارزی، اشتغال، معضلات اجتماعی و عدم توجه به تولید داخل وجود دارد به عدم فضای کسب و کار مناسب و بی‌توجهی به عدم تولید داخل بازمی‌گردد.

قادری گفت: اگر به تولید داخلی توجه می‌شد و اتکا به درآمدهای نفتی نداشتیم و تک محصولی نبودیم و بودجه وابستگی به درآمدهای نفتی نداشت و ضعیت‌مان متفاوت بود.

وی افزود:‌دولت برای رفع کسری بودجه نقدینگی ایجاد کرده که همین کار منجر به کاهش ارزش پول کشورمان شده است. 

نماینده مردم شیراز تاکید کرد:در مجالس هشتم و نهم و دهم برای پر کردن خلا‌های قانونی کمیسیون ویژه تولید تشکیل شده بود. لذا نیاز است در کنار کمیسیون‌های اصلی و تخصصی مجلس کمیسیون ویژه جهش تولید ملی و نظارت بر اصل 44 بکوشیم نظارت‌ها را افزایش داده و در کنار سایر کمیسیون‌ها مشکلات را حل کنیم.

قادری خاطرنشان کرد:کمیسیون ویژه تولید در مجالس قبلی توانسته بود قانون اجرای اصل 44، قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، قانون حداکثر ساخت داخل و قانون رفع موانع تولید را مصوب کند که این کار نتیجه تلاش‌های آنها بوده است.

وی گفت: کمیسیون جهش تولید نه تنها مزاحمتی برای دیگر کمیسیون‌ها ندارد بلکه می‌تواند در فضای قانونگذاری و نظارتی و حمایت از طرح‌ها و لوایح نقش ویژه‌ای ایفا کند.

نماینده مردم شیراز خاطرنشان کرد: مشکلات امروز ناشی از تحریم‌ها، کرونا و سوء‌مدیریت‌ها است که باید همه کمیسیون‌ها دست به دست هم بدهند.

قادری از نمایندگان مجلس خواست اجازه دهند کمیسیون ویژه جهش تولید بر اساس علاقه و اشتیاق تعدادی از نمایندگان برای حل مشکلات کشور شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: رتبه 197 ایران در جذب سرمایه‌گذاری خارجی مناسب نیست در حالی که ما روزگاری رتبه 151 را داشتیم و حتی به 117 هم رسیده بودیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول