اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای طرح جامع آستان مقدس قیدار نبی (,ع)

معاون بهره‌‎وری اداره کل اوقاف استان زنجان با اشاره به طرح توسعه‌ای جامع حضرت قیدار نبی (ع) گفت: با توجه به گردشگر پذیر بودن بقاع متبرکه طرح‌های توسعه‌ای با جدیت درحال انجام است.

اجرای طرح جامع آستان مقدس قیدار نبی (,ع)

داود قاسلمو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: هرچند که طی سال جاری مبحث کرونا موجب کندتر شدن روند پیشرفت عملیات عمرانی شده است، اما اقدامات عمرانی در بقاع متبرکه همچنان درحال انجام است.

یکی از مهمترین بقاعی که اوقاف طرح توسعه آن را پیگیر است، بقعه قیدار نبی (ع) است

 

وی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای اوقاف در بقاع متبرکه که از سال‌های پیش در حال انجام است، اضافه کرد: یکی از مهمترین بقاعی که اوقاف طرح توسعه آن را پیگیر است، بقعه قیدار نبی (ع) است.
قاسملو با بیان اینکه برای سال جاری ساخت 40 چشمه سرویس بهداشتی به میزان 820 متر مربع در بقعه قیدار نبی (ع) در نظر گرفته شده است؛ اضافه کرد: امسال این کار با حدود مبلغ 500 میلیون تومان انجام خواهد شد.

وی گفت: مقدمات کار در این بخش فراهم شده و به زودی عملیات عمرانی آغاز می‌شود.

معاون بهره‎وری اداره کل اوقاف استان زنجان گفت: در راستای اقدامات توسعه‌ای یکی از پلاک‌های اطراف بقعه قیدار نبی (ع) نیز آزادسازی شده است.

نیازمندی‌های ۵۰ سال آینده در طرح جامع بقعه قیدار نبی(ع) دیده شده است

 

معاون بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان طرح توسعه قیدار نبی(ع) را یک طرح جامع عنوان کرد و گفت: نیازمندی‌های ۵۰ سال آینده در طرح جامع بقعه قیدار نبی(ع) دیده شده است.
وی تصریح کرد: در این طرح احداث شبستان‌های مختلف با کارایی‌های متفاوت، زائرسرا، مراکز فرهنگی، کتابخانه، پارکینگ، سرویس بهداشتی، مهد کودک و مصلی در نظر گرفته شده است.
قاسملو با اشاره به گردشگرپذیر بودن حرم مطهر قیدار نبی(ع) گفت: هر سال شاهد حضور گردشگران مذهبی از اقصی نقاط کشور و حتی سایر کشورها در این حرم هستیم، از همین‌رو در تلاش هستیم که با اجرای طرح جامع نسبت به استفاده از ظرفیت این مکان مذهبی اقدام کنیم.

معاون بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه اجرای طرح جامع بقعه قیدار نبی (ع) به اعتبارات زیادی نیاز دارد، گفت: در همین راستا این طرح به صورت فاز به فاز اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول