اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

سرمایه گذاری دولت در فرآوری آهک و تولید فولاد

کلیات سرمایه گذاری سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی در 2 طرح جدید «فرآوری آهک پی سی سی» و «احیای مستقیم فولاد کردستان» تصویب شد.

سرمایه گذاری دولت در فرآوری آهک و تولید فولاد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ایمیدرو، امیر خرمی شاد، معاون برنامه ریزی و توانمندی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی در نشست کمیته سرمایه گذاری ایمیدرو درباره طرح فرآوری آهک پی سی سی (PCC) گفت: این طرح به دلیل وجود ذخایر و عیار قابل توجه معادن آهک در منطقه داراب و ارزش افزوده بالای آن، قابلیت توجیه فنی اقتصادی برای اجرا دارد.

وی افزود: طرح مذکور، مشکلاتی از نظر فنی، اقتصادی و زیست محیطی ندارد و ایمیدرو آن را با راهبری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اجرا می کند.

تامین بودجه طرح احیای مستقیم فولاد کردستان

معاون برنامه ریزی و توانمندی ایمیدرو با اشاره به طرح احداث واحد احیای مستقیم در راستای تکمیل زنجیره فولاد کردستان تصریح کرد: برای استفاده بهینه از بودجه ۱۵۰ میلیون یورویی مازاد فاینانس چین برای طرح های فولاد استانی، ایمیدرو این طرح را اجرا و پس از راه اندازی، طی مراحل قانونی، به طرح فولاد کردستان واگذار می کند.

وی افزود: این طرح از مزیت هایی همچون تامین خوراک پایدار، امکان آسان دریافت مجوزها و سفارش تجهیزات به دلیل قرار گرفتن در مناطق محروم و غیره برخوردار است.


طرح کربنات؛ استراتژیک و مدرن

احمد زینالی، مشاور طرح فرآوری آهک پی سی سی گفت: ظرفیت پیشنهادی این طرح در قالب تولید پودر نانو کربنات کلسیم رسوبی، سالانه 20 هزار تن و هزینه سرمایه گذاری آن حدود 248 میلیارد تومان است.

وی افزود: در صورت فعالیت کارخانه به صورت 3 شیفته، برای 142 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود. با تولید این محصول به صورت نانو، بخشی از نیاز صنایع تولید کاغذ، مواد غذایی، دارو، مواد شوینده، لاستیک و غیره تامین می شود.

زینالی خاطرنشان کرد: طرح احداث کارخانه تولید کربنات کلسیم رسوبی (PCC) از نظر زیست محیطی به دلیل کنترل گاز co2 در فرآیند تولید و جلوگیری از ورود به محیط، در جهان جزو صنایع سبز شناخته می شود و به دلیل نداشتن آلودگی های صنعت سیمان، گرایش به این صنعت افزایش یافته است.

وی افزود: بخش قابل توجهی از تجهیزات مورد نیاز این طرح در داخل قابل ساختن است. موضوع دیگر اینکه جزو صنایع استراتژیک و مدرن (به دلیل خاصیت نانویی آن) محسوب می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول