اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فعال شدن سه‌باره کانون‌های گرد و غبار از کویر مرکزی و شرقی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: امسال برای سومین بار از مناطق شمال و شرق استان اصفهان در تابستان گرد و غبار وارد استان ‌شد.

فعال شدن سه‌باره کانون‌های گرد و غبار از کویر مرکزی و شرقی

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به کانون‌های گرد و غبار در استان اصفهان اظهار داشت: امسال برای سومین بار از مناطق شمال و شرق استان اصفهان در تابستان گرد و غبار وارد استان ‌شد و سبب افزایش ریزگردها و کاهش کیفیت هوا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به همجواری استان اصفهان با کویرهای خراسان جنوبی، قم، یزد و سمنان افزود: در استان اصفهان حدود یک میلیون و ۹۰ هزار هکتار کانون بیابانی و ۱۶ کانون گرد و غبار شناسایی شده است، در بیرون از استان به دلیل مجاورت اصفهان با کویرهای استان‌های همجوار، با وزش باد شدید، گرد و غبار ایجاد می‌شود و در هفته گذشته استان اصفهان با گرد و غبار روبه رو بود.

وی با اشاره به این‌که شناسایی کانون‌های گرد و غبار و اجرای برنامه‌هایی برای کنترل ریزگردها از سوی اداره منابع طبیعی و محیط زیست انجام شده است، بیان کرد: در سال‌های گذشته در راستای کنترل بیابان در ۳۰۷ هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی نهال‌کاری و بیش از ۳۰ هزار هکتار مالچ‌پاشی انجام شده است.

شیشه‌فروش با بیان این‌که در سال گذشته هزار و ۴۰۰ هکتار نهال‌کاری در استان اصفهان انجام شد، عنوان کرد: امسال هم نهال‌کاری و مالچ‌پاشی در دستور کار منابع طبیعی قرار دارد و مقررشده استان‌های مجاور همانند استان اصفهان عملیات نهال‌کاری و کنترل و تثبیت شن‌ها را انجام دهند و در هر شهرستان بیابانی این طرح‌ها ادامه پیدا کند.

مدیرکل مدیرت بحران استانداری اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر مصون ماندن از گرد و غبار و کرونا بیان کرد: همه مردم باید از ماسک استفاده کنند و استراتژِی‌های مقابله با کرونا را رعایت کنند و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها از انتشار ویروس جلوگیری کنند.

وی با اشاره به همراهی مردم در استان اصفهان در راستای استفاده از ماسک خاطرنشان کرد: تیم‌های نظارتی بر باشگاه‌های ورزشی، تالارها، مراسم‌ها و اجتماعات و فروشگاه‌ها نظارت می‌کنند همچنین دستورالعمل‌های بهداشتی برای جایگاه‌های سوخت و شهرداری‌ها ابلاغ شده است.

شیشه‌فروش با بیان این‌که میز خدمت سلامت در همه ورودی‌های ادارات اجرا شده است، تصریح کرد: افراد برای ورود به اداره حتماً باید ماسک داشته باشند در غیر این‌صورت به آن‌ها خدمات داده نمی‌شود، مدیریت بحران توصیه می‌کند در شرایط گرد و غبار و کرونا حتماً همه مردم از ماسک استفاده کنند و زندگی با کرونا و سازگاری با آن را در همه برنامه‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول