اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

وجود 505 هزار مشترک تلفن ثابت در کرمانشاه/ 380 روستای استان به فیبر نوری متصل می‌شود

مدیر عامل مخابرات منطقه کرمانشاه با اشاره به وجود نزدیک به 505 هزار تلفن ثابت فعال در استان، گفت: درآمد ماهانه بیش از 70 درصد تلفن‌های استان کمتر از 2 هزار تومان است.

وجود 505 هزار مشترک تلفن ثابت در کرمانشاه/ 380 روستای استان به فیبر نوری متصل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مسیب قبادیان امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها و توسعه خدمات الکترونیکی در استان، اظهار داشت: این حجم از میزان ترافیک را با توجه به شیوع کرونا در کشور در هیچ بحرانی که تقاضای استفاده از سرویس‌های مخابراتی را افزایش می‌دهد، پیش‌بینی نمی‌کردیم.

وی ادامه داد: با وجود افزایش ترافیکی سه برابر استفاده مردم از شبکه ملی اطلاعات در این ایام، با توجه به توسعه زیرساخت‌ها طی سال‌های اخیر در این آزمون سربلند بیرون آمدیم.

مدیر عامل مخابرات منطقه کرمانشاه تصریح کرد: امروز با این همه ترافیکی که به شبکه تحمیل می‌شود کمتر از 60 درصد ظرفیت را استفاده می‌کنیم و این نشان می‌دهد در این مجموعه اقدامات و ظرفیت‌های خوبی ایجاد شده که در لایه‌های مختلف دسترسی این ظرفیت را پاسخگو است و ان‌شاءالله با پروژه‌های دیگری که در دست اقدام است به مراتب افزایش خواهد داشت.

وی اشاره‌ای به پیشرفت 70 درصدی پروژه استانی اتصال 380 روستای کرمانشاه به فیبر نوری داشت و گفت: امیدواریم زیرساخت‌های 258 کیلومتر فیبر نوری این پروژه برای اتصال 380 روستا و 64 سایت اپراتورهای مختلف تا پایان نیمه نخست امسال تکمیل شود.

وی یادآور شد: در کنار این، فاز دوم را با همکاری حوزه آی.سی.تی استان و وزارتخانه پیگیری می‌کنیم تا در این فاز هم به همین میزان مصوبه طرح‌های پیشنهادی را بگیریم و استارت آن را بزنیم.

قبادیان تصریح کرد: شرکت مخابرات یک شرکت خصوصی است و از هیچ بودجه‌ای استفاده نمی‌کند تمام هزینه‌هایی ما چه هزینه‌هایی جاری چه هزینه سرمایه از محل درآمدهایی است که از فروش سرویس دریافت می‌شود.

وی اضافه کرد: تا پایان سال 97 نزدیک به 598 هزار تلفن ثابت داشتیم که طی سال 98 بیش از 100 هزار تلفن ثابت به علت بدهی براساس قانون تخلیه شد.

قبادیان با اشاره به وجود نزدیک به 505 هزار تلفن ثابت فعال تا  پایان خردادماه امسال در استان، گفت: درآمد ماهانه بیش از 70 درصد تلفن‌های استان کمتر از 2 هزار تومان است و میانگین درآمد از خط تلفن در استان حدود 4 هزار و 800 تومان است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول