اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

نگرانی معاون وزیر بهداشت از افزایش بستری بیماران کرونایی در مازندران

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: سرعت افزایش تعداد بیماران بستری و مبتلا شدن تعداد بیماران جوان و میانسال در مازندران نگران‌کننده است.

نگرانی معاون وزیر بهداشت از افزایش بستری بیماران کرونایی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، قاسم جان‌بابایی عصر امروز در بازدید از بیمارستان‌های بابل اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت ما یک روند رو به افزایش در میزان تعداد بیماران کرونایی در استان مازندران بخصوص در آمل، ساری، بهشهر و بابل داشتیم.

وی افزود: در بیمارستان‌های بابل علاوه بر بیماران خود، بیماران شهرهای دیگر استان نیز بستری شدند، سرعت افزایش تعداد بیماران بستری و مبتلا شدن تعداد بیماران جوان و میانسال نگران‌کننده است.

جان بابایی تصریح کرد: این افزایش نشانه ساده انگاری مردم نسبت به این بیماری بوده است، مراسمات عروسی، تولد، عزا و مهمانی‌های خانوادگی باعث شده این بیماری سریع منتقل شود.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: از مردم استدعا داریم مسائل بهداشتی رو رعایت کنند، همکاران ما نزدیک به پنج ماه با این بیماری درگیر هستند و زندگی بسیار سختی را می‌گذرانند.

این مسؤول عنوان کرد: تیم دانشگاه علوم پزشکی بابل تیم بسیار قوی با اساتید برجسته و مهمی وجود دارد که تبحر و تسلط بسیار بالایی دارند، تسلط و تبحر تیم دانشگاه نسبت به قبل بیشتر شده و روز به روز بیشتر خواهد شد و میزان مرگ و میر نسبت به اسفند ماه خیلی کمتر شده است.

وی با اشاره به اینکه هرچه تعداد این بیماری بیشتر شود خطر بستری شدن و خطر مرگ و میر بالا می‌برد، گفت: در آمارهای استان برخلاف تصور گذشته بیشتر مبتلایان افراد سالمند بودند اما اکنون بیماران در سن جوانی و میانسال با این بیماری درگیر شدند.

جان بابایی ادامه داد: سالمندان در اوایل این بیماری خیلی مراعات می‌کردند ولی الان خیلی کم توجه شده و خانواده‌ها توجهات کمتری نسبت به این سنین دارند، در حال حاضر اطفال بسیاری با این بیماری درگیر شده و نشانه کم‌توجهی و رعایت نکردن نکات بهداشتی از سوی خانواده‌ها است.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان گفت: در مرکز کودکان امیرکلا دانشگاه علوم پزشکی بابل تعدای اطفال بستری بوده و تعدادی در منازل خود تحت مراقبت هستند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ع/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول