اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

قوانین کارشناسی نشده مجلس دهم، باید اصلاح شود

امام جمعه شهرضا گفت: قوانینی که در مجالس قبل بدون کارشناسی تصویب شده و امروز آفت‌ها و مصیبت‌های آن یکی پس از دیگری پیدا می‌شود، باید در اولویت کاری نمایندگان مجلس باشد.

قوانین کارشناسی نشده مجلس دهم، باید اصلاح شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سید نعمت‌اله صالح ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا با بیان این‌که زندگی ماشینی و صنعتی عاطفه‌های پدری و فرزندی را کم فروغ کرده است، اظهار داشت: امروز تمایلات مادی سبب شده که عواطف انسانی کارایی خودش را نداشته باشد.

امام جمعه شهرضا با اشاره سالروز تشکیل شورای نگهبان افزود: شورای نگهبان حافظ اسلامیت نظام و پاسدار قانون اساسی است، از اول انقلاب تاکنون شورای نگهبان به صورت مرتب مورد حمله دشمن بوده است و این نشان از تاثیرگذاری و جایگاه مهم شورای نگهبان است.

شورای نگهبان در حقیقت نبض نظام اسلامی به شمار می‌رود

وی با بیان این‌که در هر زمانی و به هر بهانه‌ای دشمنان سعی می‌کنند شورای نگهبان را مورد هجمه قرار دهند، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند، شورای نگهبان در حقیقت نبض نظام اسلامی به شمار می‌رود، اگر روزی شورای نگهبان تضعیف شود مطمئناً ضربه جبران‌ناپذیری به انقلاب خواهد خورد.

صالح با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس یازدهم بیان کرد: رهبر معظم انقلاب مجلس یازدهم را مظهر امید و انتظار مردم دانستند، این جمله خیلی مسوؤلیت نمایندگان مجلس را سنگین کرد و نمایندگان مجلس باید خودشان را آماده کنند برای انجام وظیفه سنگینی که بر دوش دارند.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که مسائل اقتصادی، فرهنگی، تعامل با قوای دیگر و پرهیز از جوزدگی و حاشیه‌ها و مسائل فرعی باید اولویت کار مجلس یازدهم باشد، گفت: مجلس باید برای این مسائل یک اولویتی قائل شود و از ماه‌های اول نشان دهد که این مجلس یک مجلس مردمی است و می‌خواهد امید و اعتماد مردم را دوباره بازگرداند.

دغدغه‎های مردم باید اولویت نمایندگان مجلس باشد

وی با تأکید بر این‌که مسائلی که امروز دغدغه مردم است باید در اولویت کاری نمایندگان مجلس قرار بگیرد و روال اداری و کاغذبازی کنار رود، عنوان کرد: مردم در مسائل فرهنگی و اجتماعی و مسأله عفاف و حجاب دغدغه دارند، وظیفه مجلس است قانون امر به معروف و نهی از منکر را در اولویت قرار دهد و آن را عملی کند تا در جامعه فرهنگ شود و از آمران به معروف حمایت شود.

صالح با تأکید بر این‌که قوانینی که در مجالس قبل بدون کارشناسی تصویب شده و امروز آفت‌ها و مصیبت‌های آن یکی پس از دیگری پیدا می‌شود، باید در اولویت کاری نمایندگان مجلس باشد، خاطرنشان کرد: مردم سؤال می‌کنند چرا سرقت‌ها زیاد شده است، پس نیروی انتظامی و قوه قضائیه چکار می‌کنند، باید گفت، بعضی از قوانین بدون کارشناسی که در مجلس دهم تصویب شده به جای این‌که امنیت مردم را تأمین کند، امنیت مجرمان و تبهکاران را تامین کرده و دست قوه قضائیه برای برخورد بازدارنده بسته است.

قوانین کارشناسی نشده مجلس دهم باید اصلاح شود

امام جمعه شهرضا با تأکید بر این‌که قوانین کارشناسی نشده مجلس دهم باید اصلاح شود، ادامه داد: سارق سرقت می‌کند اما آزاد می‌گردد و کسی نمی‌تواند او را زندان کند، این چه قانونی شد، امنیت مردم گرفته شده است، قانونی که به مجرمان امنیت می‌دهد و همه چیز را با پول عوض می‌کند، ناامنی به وجود می‌آورد، با پول دزد را آزاد می‌کنند؛ مجلس یازدهم باید این چنین قانون‌هایی را اصلاح کند، مردم نیاز به امنیت و آسایش دارند.

وی با بیان این‌که گرانی‌های بدون منطق و افسارگیسخته که مردم را تحت فشار قرار داده است باید یکی دیگر از اولویت‌های نمایندگان مجلس یازدهم باشد، تصریح کرد: بعضی از اجناس صددرصد قیمت آن اضافه شده، مجلس باید با قید فوریت به آن رسیدگی کند، احتیاجات روزمره مردم روز به روز گران‌تر می‌شود، مراجع به رئیس جمهور و دولتمردان پیام می‌دهند اما دولت‌مردان هیچ توجه‌ای نمی‌کنند و جواب نمی‌دهند.

وضع اقتصادی برای ساکنان کاخ سعدآباد خوب است

صالح با بیان این‌که مردم فقط از رسانه‌ها می‌شنوند که وضع خوب است، بله برای کسانی که در کاخ سعدآباد هستند وضع خیلی خوب است نه درد گرانی و نه درد فقر و بدبختی را می فهمند، گفت: وقتی فاصله بین دولتمردان و مردم افتاد نتیجه این چنین می‌شود.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که رئیس جمهور و معاونان وی و دولتمردان باید کمی در بین مردم بیایند، افزود: رئیس جمهور این مملکت در هر زمانی باید در روز یک ربع را برای تماس با مردم بگذارد، اگر برای مردم می‌خواهید، خدمت کنید، مشکلات مردم را باید از خود مردم سؤال کنید نه در سالن‌های دربسته کاخ سعد آباد.

وی با بیان این‌که ریشه این مشکلات در گزارش‌های دروغی است که به دولتمردان می‌رسد، بیان کرد: رئیس جمهور در بسیاری از صحبت‌های خود به آمار بانک مرکزی استناد می‌کند، اما امروز تعدادی از مدیران بانک مرکزی پای میز محاکمه هستند، بیاید از مردم بپرسید چه خبر است، باید درد مردم را بفهمید و تصمیم بگیرید.

عدم حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در نماز جمعه شهرضا

صالح با انتقاد از جدایی مردم و مسؤولان عنوان کرد: در همین نماز جمعه شهرضا چند مدیر اجرایی حضور دارند، نماز جمعه محل اجتماع مردم است، اما خبری از مدیران اجرایی نیست، شهر کوچکی که حداقل 60 مدیر اجرایی دارد، وقتی مدیران و مسؤولان ما از مردم جدا شدند و فکر کردند تافته جدا بافته هستند، مردم این چنین تحت فشار قرار می‌گیرند.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که امروز که مدیریت کلان کشور به فکر مردم نیست، مجلس باید آن را جبران کند و حقوق ضایع شده مردم را به آن‌ها بازگرداند، خاطرنشان کرد: باید با درایت و مدیریت و تعامل مشکلات مردم حل شود.

وی با تأکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب و برق تصریح کرد: مردم کرونا یک مسأله جدی است، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید و برای جلوگیری از شیوع ویروس رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را انجام دهید و از ماسک استفاده کنید.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ک۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول