اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

فعالیت بیش از 300 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری گیلان

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان از فعالیت بیش از 300 شرکت دانش‌بنیان، واحد فناور و هسته در 12 مرکز رشد و نوآوری خبر داد.

فعالیت بیش از 300 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، علی باستی ظهر امروز در جریان دیدار با نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان گیلان، ۱۲ مرکز رشد و نوآوری دارد که بیش از ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان، واحد فناور و هسته در این تعداد مرکز فعالیت می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان، مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان آستارا را اقماری دانست و تصریح کرد: در این شهرستان، مزیت‌های سرزمینی بالقوه‌ای وجود دارد که به‌واسطه مرکز رشد واحدهای فناور می‌توان این مزیت‌ها، را به فرصت‌های جدید شغلی تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری از افراد صاحب ایده‌ای که توانایی تبدیل آن به کسب و کار دارند را حمایت می‌کند، افزود: فضای فیزیکی، پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت و مربیان متخصص در حوزه‌های تبلیغات و بازاریابی ازجمله حمایت‌هایی است که پارک علم و فناوری در اختیار صاحبان ایده قرار می دهد.  

باستی با اشاره به اینکه ماهانه به‌صورت متوسط ۵۰ ایده وارد پارک علم و فناوری استان گیلان می‌شود که حدود ۸۰ درصد آن پس از داوری، موردتأیید و حمایت قرار می‌گیرد، گفت: هوش مصنوعی، رایانش ابری، سامانه‌های مکان‌محور، محتوای دیجیتال، کسب‌وکار الکترونیک ازجمله زمینه‌های تخصصی پذیرش است.

نخبگان آستارا مورد بی‌مهری پارک علم و فناوری گیلان قرار می‌گیرند 

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در جریان دیدار با رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان با اشاره به بعد مسافت این شهرستان از مرکز استان اظهار کرد: شهرستان آستارا از مرکز استان دور بوده و برخی از نخبگان این شهرستان در پارک علم و فناوری گیلان مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند.

غلام‌رضا مرحبا با بیان اینکه براساس چارت سازمانی مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان آستارا تعداد کارمندان این مرکز باید افزایش یابد، تصریح کرد: زیبنده این شهرستان بافرهنگ نیست که مسئول مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان آستارا پروازی بوده و هفته‌ای چند بار در این مرکز حضور داشته باشد.

انتهای پیام/84008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول