اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

المیادین: نیروهای انگلیس پایگاه التاجی عراق را ترک می‌کنند

المیادین لبنان به نقل از منابع عراقی گزارش داد که نیروهای انگلیس و سایر نیروهای عضو ائتلاف آمریکا از بیم حملات علیه خود به مناطق امن منتقل می‌شوند.

المیادین: نیروهای انگلیس پایگاه التاجی عراق را ترک می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه المیادین لبنان از تصمیم انگلیس مبنی بر خروج نیروهای این کشور از پایگاهی در عراق خبر داد.

این شبکه پنجشنبه شب به نقل از خبرنگار مستقر خود در عراق گزارش داد که نیروهای انگلیس مشارکت‌کننده در ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا، پایگاه هوایی «التاجی» را ترک کرده‌اند.

پایگاه هوایی التاجی عراق در ۸۰ کیلومتری شمال شهر بغداد، پایتخت این کشور قرار دارد و طی ماه‌های گذشته هدف حملات خمپاره‌ای و موشکی ناشناس قرار گرفته است. این پایگاه میزبان نیروهای ائتلاف آمریکا طی سال‌های گذشته است.

المیادین به نقل از منابع عراقی همچنین گزارش داد که خروج نیروهای انگلیس محدود به التاجی نبوده و این نیروها مقر نظامی خود در «بسمایه» واقع در جنوب بغداد را نیز ترک خواهند کرد.

منابع ادعایی المیادین در چرایی این اقدام نیروهای انگلیس گفتند که در بین نیروهای ائتلاف آمریکا اتفاق نظر بر سر خروج از مقرهای قبلی و استقرار در مقرهای مرکزی که با سامانه‌های دفاع موشکی «پاتریوت» و «سی‌رم» حفاظت می‌شوند، وجود دارد.

به دنبال حملات موشکی  و راکتی اخیر به نیروهای آمریکایی و پاسخ موشکی ایران به این نیروها در «عین الاسد» بعد از جنایت واشنگتن در ترور فرماندهان مقاومت، آمریکا برای در امان ماندن از این حملات، تعدادی سامانه دفاع موشکی پاتریوت در عراق به ویژه مناطقی که نیروهای آمریکایی در آنجا حضور دارند، مستقر کرده است.

هفته‌های اخیر اقدام آمریکا در استفاده از سامانه دفاعی «سی‌رم» در منطقه سبز بغداد (المنطقه الخضراء) که منطقه‌ای دیپلماتیک است، ناراحتی عراقی‌ها را در پی داشت و این اقدام را مصداق نقض حاکمیت عراق دانستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول