اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

خسارت ۵۰ میلیارد ریالی سیل در تالش

فرماندار تالش خسارت سیل روزهای اخیر در تالش را بالغ‌بر ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

خسارت ۵۰ میلیارد ریالی سیل در تالش

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، سید عیسی مهدوی خسارت ریالی سیل اخیر به اماکن روستایی و تأسیسات زیربنایی این شهرستان را بالغ‌بر ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرده اظهار کرد: در دو روز گذشته سیلاب به روستاهای آق اولر، دیزگاه، مکش، تندبین، قره گل، ناوان و قلعه بین بخش مرکزی و باتمان بولاغی بخش کرگانرود خسارت‌هایی وارد کرد.

وی از آسیب‌دیدگی ۱۳ سردهنه، نهر باغ‌های کیوی و شالیزار و تلف شدن ۱۴ رأس دام در پی سیل اخیر خبر داده و افزود: ترمیم پل شیله وشت آغازشده و در کانون‌های سیلابی، توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تالش طرح‌های آبخیزداری اجرا خواهد شد.

فرماندار تالش با اعلام بازگشایی موقت مسیر نوئه دی آق اولر به روستاهای دیزگاه و حسن دییرمانی و ییلاقات تالش گفت: تردد خودروها در این مسیر برقرار است و بازگشایی کامل مسیر نیز در حال انجام است.

مهدوی با تأکید بر شرایط توپوگرافی ییلاقات و حجم روان آب‌ها در این مناطق برنامه‌ریزی برای احداث پل‌های جدید در این مناطق را ضروری دانست.

 

بخشدار مرکزی تالش نیز با توجه به آسیب‌دیدگی پل روستای شیله وشت، هرگونه تردد کامیون‌های حامل بار از روی آن تا ترمیم کامل را ممنوع اعلام کرد.

جاری شدن سیلاب ناشی از رگبار در مناطق کوهستانی و مرتفع بخش مرکزی تالش به محدوده چند روستا واردشده و در مسیر خود، پل ۲۰ متری شهر تالش را نیز مسدود کرده بود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول