اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کاش حسینی عالمی‌ها همه جا بودند!/مدعی‌العموم بودن برای مدیریت تنش‌ها

سیدیونس حسینی عالمی یکی از معدود دادستان‌هایی بود که با اقدامات بزرگی دل مردم را خوش کرد، امید است مسؤولان دیگر پا در جای پای افراد این‌چنینی بگذارند تا علاوه بر به جای گذاشتن نام خوش، قلب‌های مردم را تسخیر کنند.

کاش حسینی عالمی‌ها همه جا بودند!/مدعی‌العموم بودن برای مدیریت تنش‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس مازندران مرکز ساری، سید یونس حسینی‌عالمی در یازدهم اسفند ماه سال ۱۳۹۶ دادستان مرکز مازندران، شد، وی از سال ۱۳۹۳ رئیس دادگستری شهرستان بابل بود.

*اعلام شماره همراه به مردم

دادستان مرکز مازندران با اعلام شماره تلفن همراه شخصی خود خواستار اعلام تخلفات از سوی مردم شد و گفت: این موارد به صورت پیامک یا پیام‌رسان سروش به صورت مستقیم به اطلاع وی خواهد رسید!

این اقدام که برای اولین بار توسط یک دادستان صورت می‌گرفت، علاوه بر قرص کردن دل مردم حواشی زیادی را دربین متخلفان و مفسدان در حوزه‌های مختلف در بر داشت، بطوری که میتوان گفت؛ موجب کاهش تخلفات در ملاعام بودیم! 


*افشاگری از پرونده‌های تخلفات مالی شهردار‌ی‌ها

حرکت بعدی حسینی‌عالمی به عنوان دادستان مرکز مازندران، افشاگری از پرونده‌های حضور تخفات مالی در حوزه شهرداری‌های استان بود که به صراحت بیان کرد که،  به صورت ویژه، این پرونده‌ها را در دست بررسی دارد!!

که در پی آن؛ شاهد بازگشایی پرونده تخلف یکی از سازمان‌های شهرداری ساری به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان و کشیدن تعداد وسیعی از مدیران میانی متخلف شهرداری ساری پای میز محاکمه بودیم.

*توجه به رفع مشکل پسماند، صدور دستور عدم برخورد با مردم 

گفتنی است؛ وی، رفع مشکل پسماند استان را اولویت اول کاری همه دستگاه‌های اجرایی دانست و تاکید کرد؛ با دریافت مطالبات مردمی همه حوزه‌ها و تخلفات را خودش پیگیری خواهد کرد.

همچنین؛ در بحث تنش‌های زباله حمایت از مردم داشتند و حتی اجازه برخورد با مردم را نداد و تا لحظه آخر هم سعی نکردن با مردم تقابل کنند که با تصمیم شورای تأمین با ریاست استاندار به عنوان نماینده دولت تصمیم به برخورد با مردم گرفته شد ولی دادستان هرگز در این زمینه ورود پیدا نکرد.

برای حسینی‌عالمی، مقابله با انواع تخلف در حوزه‌های؛ زیست محیطی، منابع طبیعی و به دنبال آن پیگیری مسائل مطرح شده و پاسخ به افکار عمومی در اولویت قرار داشت.

نکته قابل توجه اینکه؛ دادستان مرکز مازندران، پرونده فساد اخلاقی در شهرداری بابل را پیگیری کرد و در نتیجه همراهی افکار عمومی و نهادهای نظارتی در این زمینه، منجر به برکناری چهار عضو شهرداری ساری شد. 

*رفع محرومیت‌‌زدایی در همه حوزه‌ها

وی در ادامه، به پیگیری مشکلات مناطق آسیب‌پذیر در ساری و نکا را که منجر به حضور چند مدیرکل در این منطقه و رفع محرومیت‌های آموزشی و بهداشتی و بهسازی آسفالت شدند، پرداخت. 

نکته مهم اینکه؛ حسینی‌عالمی با توجه به آزادسازی سواحل استان و این دیدگاه که ابتدا باید از قوه قضائیه و دستگاه دولتی شروع شود، اقداماتی را آغاز کرد، با وجود مخالفت‌ها وزیر کشور ابتدا ورود پیدا کرد و سپس دستگاه قضایی و انتظامی هم اعلام کردند و منجر به آزادسازی بخش زیادی از حریم تصرف شده دریا شد.

*مبارزه با گران‌فروشی 

دادستان مرکز مازندران به این موارد بسنده نکرد و، در حوزه‌های برخورد با گرانی و گران‌فروشی و تأمین اقلام مورد نیاز که سال ۱۳۹۷ در زمینه ۹ قلم کالای اساسی بود ورود داشته و با بخش زیادی از متخلفان برخورد کرد.

نکته جالب اینکه؛ وی با پیگیری جهت برخورد با چندین مدیرکل کم کار استان، منجر به برکناری و برخورد با این مدیران شد. 

گفتنی است، حسینی عالمی؛ به مشکل پرداخت تأمین دستمزد کارمندان شهرداری ساری در حوزه سرای تداوم ورود پیدا کرد و اقداماتی نیروهای شرکتی که در سال ۱۳۹۸ تا ۷ ماه حقوق و مزایای دریافت نکرده بودند، صورت گرفت.

*مقابله با کرونا با تعطیلی مراکز اقامتی

 جالب است بدانید که؛ دادستان سابق مرکز مازندران، در بحث کرونا به صورت خودجوش و انقلابی با تصمیم استانی و به نوعی آتش به اختیار تصمیم به بسته شدن مراکز اقامتی و گردشگری به نفع سلامت مردم گرفت که این مسئله به یک تصمیم ملی در اسفندماه ختم شد که جلوی یک فاجعه انسانی گرفته شد. 

* برخورد با متخلفان ماجرای تیراندازی در محمودآباد

ناگفته نماند؛ وی در بحث درگیری نیروهای مردمی درباره زمین‌های ساحل دریا در محمودآباد به رغم تلاش برای مقصر جلوه دادن مردم به عنوان یک نیروی قضایی با شجاعت اعلام کرد که مقصر ارتش و چند نفری که به سمت مردم تیراندازی کردند بودند که این اظهارنظر منجر به رأی درست به نفع مردم برخورد با متخلفان و شکست مصونیت برای افراد در هر مسؤولیت و جلوگیری از ماهیگیری رسانه‌های بیگانه شد. 

همچنین به برخورد کریمانه حسینی عالمی با زندانیان و افرادی که بنا به هر دلیلی جرمی را مرتکب شدند اشاره می‌کنیم، برخورد آن‌ها با این رویه بود که ممکن است به لحاظ انجام فعل جرمی را مرتکب شدند ولی به عنوان یک انسان باید کرامت افراد حفظ شود.

*مدعی‌العموم بودن برای مدیریت تنش‌ها

نکته مهم اینکه دادستان مرکز مازندران، ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با نیروهای انقلاب و تصمیم قاطع در زمان،های حساس داشت، بطوری که در بهمن ماه ۱۳۹۷، که شاهد تحصن مردم مال‌باخته جلوی استانداری مازندران به دلیل همزمانی با ایام دهه فجر بودیم، مسؤولان استانی سعی کردند که حضور نداشته باشند ولی، وی در پرونده قرض الحسنه به عنوان مدعی العموم وارد شد تا تنش‌ها مدیریت شود و در فضای ارامش مشکلات حل شود.

*عدم استفاده از بیت‌المال

گفتنی است، خروج از خانه سازمانی دادستانی زمانی انجام شد که شائبه وقفی بودن این ساختمان مطرح شده بود، عدم استفاده از خودروی دولتی و تأکید بر استفاده درست از بیت‌‌ المال، برخورد با چندین شهردار متخلف که حوزه‌های مالی و اخلاقی که منجر به برکناری چندین شهردار و اعضای شورای شهر شد، از اقدامات دیگرش بود.

وی در مسئله تدفین یکی از شهدای مدافع حرم که اختلاف بین خانواده شهید و همسر شهید پیش آمده بود و دنبال آن ممکن بود سوء استفاده پیش بیاید به عنوان پادرمیانی ورود کرد و مسئله را به صورت مسالمت‌آمیز خاتمه داد.

جالب‌تر اینکه، شاهد سه شنبه‌های شلوغ را در دفتر دادستان استان در روز ملاقات عمومی و پیگیری مشکلات مردم به صورت چهره به چهره بودیم‌، کمک به نیازمندان از حقوق شخصی و کار کشاورزی و دامداری را با دیدگاه کارگری توسط وی از دید کسی پنهان نماند.

*ایجاد فضای امن با سخت‌گیری به‌جا

ناگفته نماند، حسین عالمی، ورود به موقع به تخلفات حوزه گردشگری داشت که منجر به صدور رأی در پرونده سدلفور شده بود و اعلام کرد که هم با منتشر کنندگان و هم با متخلفان برخورد می‌شود که این مسئله فضای امنی رو به وجود آورد. 


به گزارش فارس: یونس حسینی عالمی در تیرماه سال ۱۳۹۹، جای خود را به محمد کریمی دادستان شهرستان آمل داد، وی یکی از معدود دادستان‌هایی بود که با اقدامات بزرگی دل مردم را خوش کرد، امید است مسؤولان دیگر پا در جای پای افراد این‌چنینی بگذارند تا علاوه بر به جای گذاشتن نام خوش، قلب‌های مردم را تسخیر کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول