اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

شورای فردیس به سمت انحلال پیش می رود؟!

حواشی و درگیری در شورای شهر فردیس تمام شدنی نیست، بیش از سه سال از عمر نخستین شورای شهر می‌گذرد اما هنوز انتخاب شهردار فردیس در سایه بلاتکلیفی است و شهرداری توسط سرپرست مدیریت می‌شود!

شورای فردیس به سمت انحلال پیش می رود؟!

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، شورای فردیس از ابتدای تشکیل به دلیل تقابلات گروه های ۴ و ۵، دچار تلاطم بوده و اگرچه در طول زمان، چینش برخی اعضا بر صفحه بازی جابجا شده، اما اکنون عملا تقابلات با شدت بیشتری ادامه دارد تا جایی که این خودرایی ها، نه تنها جایگاه نمایندگان مردم، بلکه جایگاه اولین دوره شورای فردیس را تهدید می کند.

پس از استیضاح خسروزاده شهردار فردیس و کاندیداتوری ناگهانی رضا اسماعیلی ذبیحی برای کسب این سمت،  شالوده اصلی گروه ها بهم خورد و پس از آن شاهد بازی تکراری تعطیلی چندین جلسه شورا و حالا عدم حضور و غیبت برخی اعضا و از حد نصاب افتادن جلسات شورا هستیم.

طبق قانون غیبت اعضای شورا در ۶ جلسه متوالی، تعلیق عضو شورا را به همراه خواهد داشت و در نهایت با تعلیق این افراد، شورا به سمت انحلال پیش می رود که این امر نه شکست اولین دوره شورا، بلکه شکست جایگاه این نهاد مردمی و شکست اعتماد مردم است.

در جلسه ۲۸۴ شورای فردیس که با موضوع انتخاب شهردار برگزار  شد، سه عضو شورا غایب و یکی از آنها در مرخصی بود  و موجب شد بازهم  نشست شورا از رسمیت خارج شود.

در این خصوص رئیس شورای اسلامی شهر فردیس توضبحاتی را ارائه داد.‌

سیدحسن افتخاریان با اشاره به سخنان سخنگوی شورا در خصوص ارائه طرح انتخاب شهردار با امضای ۹ عضو در جلسه دویست و هشتادم شورا، گفت: اگرچه چنین طرحی به شورا ارائه نشده، اما این امر  نشان می دهد، موضوع انتخاب شهردار در اسرع وقت، خواسته سخنگوی شوراست.

 

وی افزود: از سوی دیگر پس از استیضاح شهردار، هفده روز پیش ، نامه ای از سوی  فرماندار فردیس به شورا ارسال شد که ظرف یک هفته نسبت به تعیین  شهردار اقدام شود. نامه در صحن شورا قرائت شد و با تقاضای ۵ عضو حاضر،  مقرر شد به مدت یک هفته جلسات مکرر برای انتخاب شهردار برگزار شود که انتظار می رود همکار محترم، به عنوان مشاور فرماندار بیش از سایرین، به خواسته نماینده حاکمیت احترام بگذارند.

افتخاریان با بیان اینکه  امروز نامه ای از سوی سخنگوی شورا مبنی بر قانونی نبودن جلسات فوق العاده انتخاب شهردار به شورا ارسال شده است؛ یادآور شد: طبق مصوبه شورا، جلسات شورا هر هفته  یکشنبه و سه شنبه برگزار می شود؛ ضمن اینکه پیش از این هم با توجه به اهمیت  موضوع،  جلسات شورا برای انتخاب شهردار به صورت متوالی صبح و عصر نیز برگزار شده، بنابراین جلسات فوق العاده هر روز شورا منعی ندارد.

 

وی  از سخنگوی شورای فردیس که نام او به عنوان کاندیدای جدید و رقیب سعیدی سیرایی مطرح شده، خواست تا ضمن احترام به جایگاه نمایندگی مردم، با حضور در جلسه بعدی شورا که شنبه عصر برگزار خواهد شد، ضمن ارائه رزومه و برنامه، از کاندیداتوری خود دفاع کند.

به نظر می رسد اعضای شورا نمی خواهند به سمت تعامل پیش بروند و ترجیح می دهند با ادامه این روند، شورا مسیر انحلال را طی کند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول