اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مشکلات زیرساختی در راه‌های سمنان رفع شود

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان گفت: مشکلات زیرساختی در راه‌های فرعی و روستایی این استان باید رفع شود.

مشکلات زیرساختی در راه‌های سمنان رفع شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احسان منصورکیایی عصر امروز در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های استان سمنان اظهار کرد: بر اساس قانون، نگهداری و ساخت راه روستایی و فرعی در اختیار اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قرار گرفته است.

او گفت: وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است که برای ساخت و تکمیل راه‌های روستایی و فرعی، اعتبارهای استانی مصوب و تخصیص یابد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان افزود: این اداره کل با تمام توان برای گره‌گشایی از مشکلات زیرساختی در راه‌های فرعی و روستایی استان آمادگی دارد.

منصورکیایی اضافه کرد: لکه‌گیری آسفالت، نوسازی روشنایی جاده‌ها و... از جمله اقدام‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در جاده‌های تحت مدیریت است.

اعتبار قابل‌توجهی برای ساخت راه‌های روستایی نداریم

مهدی صمیمیان، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان نیز در این نشست گفت: بر اساس آمارهای موجود، دو هزار و ۷۰ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که یک هزار و ۱۵۰ کیلومتر از آن آسفالت و مابقی خاکی است.

او گفت: در سال جاری، دو میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان برای تکمیل راه‌های روستایی استان مصوب شد که این رقم به هیچ عنوان قابل‌توجه برای ساخت تمام راه‌های روستایی نیست.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان افزود: در ماه‌های گذشته، ۱۶ نفر به دلیل سوانح رانندگی در جاده‌های فرعی و روستایی استان جان باختند که باید با آسیب‌شناسی دقیق نسبت به رفع این چالش اقدام شود.

جذب اعتبارهای ملی برای بازسازی راه‌های روستایی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: جذب اعتبارهای ملی برای بازسازی راه‌های فرعی و روستایی باهدف کاهش سوانح رانندگی و رفع مشکلات زیرساختی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان پیگیری شود.

منوچهر فخری افزود: افزایش سوانح رانندگی در جاده‌های فرعی و روستایی استان نگران‌کننده است که دستگاه‌های اجرایی مربوط در قالب جذب اعتبارهای ملی برای رفع این چالش اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: با اعتبارهای استانی نمی‌توان برای بازسازی جاده‌های روستایی استان اقدام کرد و به‌طور حتم باید به دنبال جذب اعتبارهای ملی در این بخش باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه اجرای طرح‌های آشکارسازی در جاده‌های روستایی استان مورد توجه باشد، گفت: تعداد فوتی‌ها در جاده‌های روستایی استان در ماه‌های اخیر قابل‌توجه و نگران‌کننده است.

فخری اضافه کرد: ساخت تقاطع شهرک صنعتی سمنان از مطالبه‌های به‌حق مردم است که روند ساخت این طرح مهم مورد رضایت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری نیست.

وی اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان در ساخت تقاطع شهرک صنعتی سمنان انتظارت را برآورده نکرده است و این اداره کل هرچه سریع‌تر برای اتمام این طرح اقدام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: بازسازی جاده زندان جدید سمنان و همچنین گردنه آهوان مورد توجه باشد و ادارات مربوط برای رفع مشکلات زیرساختی در بخش راه در تمامی نقاط استان اقدام کنند.

فخری گفت: اثرگذاری برگزاری جلسه از این دست باید برای مردم ملموس باشد و در دوره کوتاه‌مدت شاهد کاهش سوانح جاده‌ای در محورهای استان باشیم.

انتهای پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول