اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

برگزاری عروسی و عزا به شیوع کرونا دامن می‌زند/ یک خبر خوش درمانی برای زاهدانی‌ها

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری مراسم عروسی، عزاداری و بی توجهی مردم به توصیه های مسؤولان می‌تواند خطرآفرین باشد و به شیوع بیشتر این بیماری دامن بزند.

برگزاری عروسی و عزا به شیوع کرونا دامن می‌زند/ یک خبر خوش درمانی برای زاهدانی‌ها

حسینعلی شهریاری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: حداقل زمان ممکن برای کشف واکسن یک سال است که پس از تایید و اتمام مراحل کشف این نوع واکسن، وارد تجاری سازی و تولید انبوه می شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و ریشه‌کن کردن این بیماری در کمترین زمان ممکن، رعایت اصول بهداشتی و خودمراقبتی بهترین و موثرترین راهکار به شمار می‌رود از این رو مردم می‌بایست با کاهش ارتباطات و مراودات اجتماعی و جلوگیری از ترددهای غیرضروری به قطع زنجیره انتقال این ویروس کمک کنند.

شهریاری افزود: موضوعی که در این شرایط کرونایی می تواند خطرآفرین باشد و به شیوع بیشتر این بیماری دامن بزند برگزاری مراسم عروسی، عزاداری و بی توجهی مردم به توصیه های مسئولین است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در فرهنگ غنی این مرز و بوم، به‌ویژه در استانهایی مانند سیستان و بلوچستان، ارج نهادن به درگذشتگان و تکریم افرادِ فوت شده از جایگاه ویژه ای برخوردار است، مردم برای همدردی با بازماندگان داغدار خود را مقید می‌دانند که بر اساس رسوم کهن این دیار در مناسک عزا حضور یابند در حالیکه باید شرایط بحرانی حال حاضر را در نظر بگیرند و برای کنترل بیماری کووید ۱۹ از تجمعات انسانی برای اینگونه آیین‌ها جداً پرهیز کنند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای از افزایش 520 تخت خواب در بیمارستان های زاهدان و سراوان خبر داد و خاطرنشان کرد: در دیداری که با دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت و درمان داشته ام قول افزایش 320 تخت برای زاهدان و 200 تخت برای سراوان را تا شهریور ماه امسال داد.

انتهای پیام/3139/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول