اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

واکنش چین به اقدام انگلیس علیه هوآوی/کار انگلیس ناامیدکننده و اشتباه بود

سفیر چین در انگلیس در واکنش به تصمیم نخست‌وزیر انگلیس برای کنار گذاشتن هوآوی از توسعه شبکه مخابرات نسل پنجم این کشور گفت: این اقدام لندن ناامید کننده و اشتباه است.

واکنش چین به اقدام انگلیس علیه هوآوی/کار انگلیس ناامیدکننده و اشتباه بود

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، لیو شیائومینگ، سفیر چین در انگلیس، سفیر چین در انگلیس گفت تصمیم لندن برای ممنوع کردن استفاده از تجهیزات هوآوی در توسعه شبکه نسل پنجم تلفن همراه انگلیس اقدامی ناامید کننده و اشتباه بوده است.

وی گفت: این اقدام ماهیت باز بودن بازار انگلیس برای سرمایه گذاری خارجی را زیر سؤال می‌برد.

سفیر چین در انگلیس در توئیتر نوشت این اقدام باعث می‌شود این سؤال مطرح شود که آیا انگلیس می‌تواند برای شرکت‌های خارجی بازاری آزاد، عادلانه و غیرتبعیض آمیز را فراهم کند یا خیر.

بر اساس تصمیم بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، تا پایان سال جاری استفاده از تجهیزات هوآوی در توسعه شبکه 5G این کشور باید متوقف شود و تا سال 2027 هم تمام تجهیزاتی که تاکنون استفاده شده باید حذف شود.

این در حالی است که در ماه ژانویه دولت انگلیس مجوز داده بود تا سقف 35 درصد از تجهیزات هوآوی در بخش‌های غیر هسته در شبکه مخابرات انگلیس استفاده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول