اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اعطا 100 دستگاه تنفس مصنوعی قزاقستان به تاجیکستان

معاون وزیر بهداشت قزاقستان از اعطا 100 دستگاه تنفس مصنوعی به تاجیکستان خبر داد.

اعطا 100 دستگاه تنفس مصنوعی قزاقستان به تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «لیودمیلا بیورابیک اوا» معاون وزیر بهداشت قزاقستان در نشستی از ارسال دستگاه‌های تنفس مصنوعی قزاقی به تاجیکستان خبر داد.

وی در این مورد گفت: دولت قزاقستان در نظر دارد تا پایان سال جاری میلادی به طرف تاجیکی در قالب کمک بشردوستانه، دستگاه‌های تنفس مصنوعی ارائه کند.

پیش از این «یرکانات کاپژاسارولی» روزنامه‌نگار قزاق در مورد قصد دولت قزاقستان برای تخصیص 63.2 میلیون تنگه (153 هزار دلار) برای خرید و انتقال 100 دستگاه تنفس مصنوعی به تاجیکستان خبر داده بود.

کاربران شبکه‌های اجتماعی قزاقی با بیان این که در حال حاضر کشور در یک وضعیت بسیار دشوار  قرار دارد و خود نیازمند کمک هستیم، از این اقدام دولت ابراز نگرانی کردند.

معاون وزیر بهداشت قزاقستان در پاسخ به این واکنش‌ها گفت که این دستگاه‌ها تولید استان «آق‌مولا» قزاقستان بوده و برای نصب در آمبولانس‌ها برای انتقال بیماران تا بیمارستان استفاده می‌شوند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام کشورها به یکدیگر کمک می‌کنند. به کشور ما نیز کمک بشردوستانه بسیار ارائه شده و «نورسلطان» قصد ندارد در این زمینه کم کاری کند.

بر اساس گزارش مقامات ذیربط قزاقستان از اوایل شناسایی نخستین موارد ابتلا به ویروس همه گیر کرونا در قزاقستان، «نورسلطان» از کشورهای روسیه، چین، آمریکا، امارات، پاکستان، ژاپن، ترکیه، کره جنوبی، ازبکستان و سایر کشورها کمک بشردوستانه دریافت کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول