اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

طرح مالیات بر عایدی املاک در مراحل نهایی/مبارزه با سوداگری در دستور کار

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مالیات بر عایدی املاک در کمیسیون اقتصادی مجلس تهیه و در مرحله نهایی شدن است.

طرح مالیات بر عایدی املاک در مراحل نهایی/مبارزه با سوداگری  در دستور کار

صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درخصوص طرح مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن گفت: به دلیل افزایش قیمت مسکن طرحی تحت عنوان مالیات بر عایدی املاک در کمیسیون اقتصادی مجلس تهیه و در مرحله نهایی شدن است. دریافت این مالیات قطعا در کاهش قیمت مسکن اثرگذار خواهد بود.

وی در ادامه افزود: متاسفانه شاهد آن هستیم که بازار مسکن درگیر سوداگری و سفته‌بازی است. به این صورت که دلالان مسکن را با قیمت پایین خریداری می‌کنند ولی به بازار عرضه نمی‌کنند. هدف از این اقدام کسب سود و فروش با قیمت بالا است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: مالیات بر عایدی املاک، پیمانکاران و سازنده های مسکن را شامل نمی‌شود. این نوع مالیات نقل و انتقالات اول را هم مشمول مالیات نمی‌کند ولی نقل و انتقالات متعدد را با اهرم مالیات کنترل می‌کند.

وی در ادامه گفت: در بیش از  180 کشور دنیا مالیات بر عایدی املاک وجود دارد. در این کشورها به تفاوت قیمت خرید و فروش یک درصد مالیات می­بندند. حالا درصدهای متعددی برای سال­های مختلف دارد. ما در کمیسیون اقتصادی در مجلس دهم درصد­بندی و جدول­‌بندی کرده بودیم اما حالا نظر تعدادی از کارشناسان این است که نه، درصد­بندی نشود، مقطوع شود.

*پیگیری مالیات بر خانه‌های خالی در مجلس شورای اسلامی

بدری با بیان اینکه تولید مسکن را در مجلس پیگیری خواهیم کرد، گفت: در کنار این موضوع مالیات بر خانه­‌های خالی و سامانه املاک و اسکان کشور را هم پیگیری خواهیم کرد. وزارت راه و شهرسازی باید از سال 94 ظرف 6 ماه سامانه مذکور را راه‌اندازی می‌کرد ولی متاسفانه اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

وی در پایان تصریح کرد: افزایش تولید و عرضه مسکن مساله دیگری است که باید به آن توجه شود. متاسفانه قانون خوبی درخصوص افزایش تولید مسکن نداریم. تولید مسکن مخصوصاً برای اقشار کم­درآمد، کارمندان، کارگران و یا آنهایی که بیکار هستند، در خصوص عرضه­ی زمین 99 ساله، تسهیلات کم­بهره برای خرید مصالح ساختمانی را هم در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول