اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تجهیزات آموزشی انرژی خورشیدی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان نصب شد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان از اضافه شدن تجهیزات آموزشی انرژی خورشیدی به مجموعه آزمایشگاهی الکترونیک این دانشگاه خبر داد.

تجهیزات آموزشی انرژی خورشیدی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان نصب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رضا نقدی پیش از ظهر امروز در نشستی با رئیس سازمان بسیج کارمندان استان سمنان به‌منظور تبادل‌نظر درباره راهکارهای تعامل و همکاری‌های مشترک دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج کارمندان استان سمنان اظهار کرد: جمعیت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای را بالغ بر 180 هزار دانشجو در تمام استان‌های کشور و در 176 دانشکده و 31 استان با 2800 کارگاه و آزمایشگاه و 25 هزار عضو هیأت علمی و استاد است.

او افزود: رسالت و مأموریت اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان اضافه کرد: آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌دهد تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشد.

نقدی ادامه داد: چون ۶۰ درصد دروس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌صورت کارگاهی ارائه می‌شود، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان توانسته است به آمار قابل تأمل اشتغال 63 درصدی فارغ‌التحصیلان دست یابد.

او ضمن اشاره به تحصیل 60 درصدی دانشجویان این دانشگاه در مقطع کاردانی و 40 درصدی در مقطع کارشناسی گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دولتی و تحصیل در مراکز این دانشگاه رایگان بوده و این دانشگاه به‌عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با چهار هزار دانشجو در ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: از این تعداد، ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان است.

نقدی گفت: با شیوع ویروس کرونا، این دانشگاه در راستای ایفای رسالت و مسؤولیت اجتماعی به‌عنوان یک دانشگاه جامعه‌محور با طی فرایند لازم، به راه‌اندازی کارگاه تولید و عرضه ماسک‌های بهداشتی به تعداد روزانه چهار هزار عدد، ژل ضدعفونی و گان پزشکی اقدام کرده است.

او از افتتاح نیروگاه انرژی خورشیدی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان خبر داد و گفت: در جهت توسعه و ترویج انرژی‌های تجدیدپذیر و مدیریت سبز به‌منظور تأمین 20 درصد از مصرف برق داخلی دانشگاه از انرژی خورشید، نیروگاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به ظرفیت 10 کیلووات احداث شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به اضافه شدن تجهیزات آموزشی انرژی خورشیدی به مجموعه آزمایشگاهی الکترونیک گفت: از این تجهیزات می‌توان در راستای آموزش به دانشجویان علاقه‌مند و هنرآموزان هنرستان‌های شهر و استان سمنان استفاده کرد.

نقدی گفت: در جهت تکریم ارباب‌رجوع و پاسخگویی به میز خدمت به رضایتمندی 98 درصدی دست یافته‌ایم که این عملکرد را مرهون تفکر بسیجی و روحیه جهادی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان می‌دانیم و از هیچ تلاش و کوششی در جهت ارائه خدمات مطلوب دریغ نخواهیم کرد.

او گفت: این دانشگاه با تمامی ظرفیت‌های خود آمادگی همکاری همه‌جانبه با سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان و سازمان بسیج کارمندان استان در زمینه‌های مختلف را دارد.

انتهای پیام/74009/گ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول