اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

مراعات احوال نزدیکان، مانع اصلی توسعه ورزش در جوانرود/ اداره ورزش: منصفانه نقد کنید

رئیس هیأت تکواندو شهرستان جوانرود گفت: نبود زیر ساخت کافی و اختصاص باشگاه‌های ورزشی به افراد خاص به یک معضل در این شهرستان تبدیل شده و این مساله یکی از موانع اصلی توسعه ورزش در این شهرستان است.

مراعات احوال نزدیکان، مانع اصلی توسعه ورزش در جوانرود/ اداره ورزش: منصفانه نقد کنید

به گزارش خبرگزاری فارس در کرمانشاه، اختصاص سالن‌های ورزشی موجود به دسته‌ای از افراد خاص در شهرستان جوانرود باعث شده که رشته‌های که نیازمند مساعدت و یاری اداره‌کل ورزش و جوانان هستند و اتفاقا شهرستان نیز در آن رشته‌ها دارای پتانسیل‌ها و استعدادهای خوبی است  به گفته یکی از مربیان تکواندو در این شهرستان، به تمرین در زیرزمین‌های ورزشی و باشگاه‌های خصوصی وارد شوند.

نظر پوراحمدی ادامه داد: اداره‌کل ورزش و جوانان شهرستان جوانرود در زمان ارزیابی باشگاه‌های ورزشی خصوصی به شدت قانونمند عمل می‌کند، اما زمانی که مربیان و هیأت‌های ورزشی نیازمند کمک و مساعدت هستند هیچ خبری از آن‌ها نیست این مساله یک دوگانگی را در کمک و ارزیابی به ما نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: من از لحاظ مالی مشکلی ندارم و در یک سالن شخصی به توسعه ورزش تکواندو کمک می‌کنم، اما در شرایط عادی و بدور از بیماری کرونا وضعیت مربیان رشته‌های پراستعدادی همچون رزمی در این شهرستان خوب نیست و کسی که با نیت کمک به توسعه ورزش وارد این عرصه شود قطعا با مشکل مواجه خواهد شد.

رئیس هیات کاراته جوانرود نیز با تایید این خبر، یادآور شد: چرا سالن ورزشی شهرستان جوانرود مختص چند رشته ورزشی شده و رشته‌های پرمخاطبی همچون کاراته باید در زیرزمین‌های ورزشی تمرینات خود را ادامه داد و قهرمانان ورزشی در مسابقات معتبر و المپیکی را به جامعه معرفی کنند.

محسن ویسی اضافه کرد: در شهرستان ما استعدادهای خوبی در رشته‌های رزمی وجود دارد به نحوی که بسیاری از سالن‌های ورزشی با چند برابر ظرفیت فعالیت می‌کند و رشته کاراته در سالن ورزشی واقع در یک زیرزمین نامناسب با چند برابر ظرفیت به تربیت ورزشکاران خود می ‌پردازد و اتفاقا در مسابقات مختلف درخشش خوبی از خود نشان می دهد.

وی یادآور شد: شهرستان ما در بخش ورزش‌های رزمی بخصوص در بخش بانوان از استعداد و علاقمندی بسیار بالای برخوردار است اما تنها یک سالن ورزشی در شهرستان وجود دارد و در نحوی واگذاری این سالن شرایط رشته‌های مختلف در نظر نگرفته و سالن در اختیار افراد خاصی قرار می‌ گیرد.

منصفانه نقد کنید، ماده 88 در اختیار ما نیست

رئیس اداره ورزش و جوانان جوانرود در پاسخ به انتقادهای صورت گرفته، گفت: بحث واگذاری سالن‌های دولتی به بخش خصوصی در قالب ماده 88 در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان قرار دارد و ما هیچگونه دخل و تصرفی در آن نداریم و پس از اعلام برنده هر یک از سالن‌ها از نام آن مطلع می‌شویم.

محمد محمدی اضافه کرد: در هنگام واگذاری سالن‌های دولتی در قالب ماده 88 به بخش خصوصی، اطلاعیه بسیار زیادی از طرف اداره کل ورزش و جوانان استان منتشر شده و در فضای مجازی در دسترس عمومی قرار می‌گیرد و همه مربیان شهرستان می‌توانند در صورت تمایل در آن مناقصه شرکت کنند، تمامی این فرآیند در اداره‌کل ورزش و جوانان استان و تحت نظر نهادهای نظارتی داخل سازمان و مرتبط انجام می‌شود و ما به عنوان متولی ورزش شهرستان هیچگونه دخل و تصرفی در آن‌ها نداریم؛ به همین دلیل اعطای سالن به نزدیکان یا دوستان و یا هر شخص دیگر از طرف اداره شهرستان کاملا بی‌معنا است.

محمدی با قبول انتقادات وارد شده در خصوص کمبود فضای ورزشی در شهرستان جوانرود، گفت: شهرستان جوانرود دارای 4 هزار و 320 ورزشکار سازمان یافته است و از این حیث در رتبه‌های بالای استان قرار دارد، این علاقمندی به ورزش در شهرستان در حالی است که به علت کمبود زمین و فضای ورزشی، سرانه فضای ورزشی شهرستان از میانگین استان پایین‌تر است.

وی اضافه کرد: البته با توجه به این شرایط یک سالن اختصاصی با نام حجاب مختص بانوان و یک سالن اختصاصی ورزش‌های رزمی در شهرستان جوانرود فعال است و علاقمندان می‌توانند از تایم‌های این دو سالن استفاده کنند.

محمدی یادآور شد: در شرایط فعلی علاوه بر اماکن خصوصی، هشت مجموعه دولتی شامل یک چمن، یک استخر، یک سالن سقف بلند، چهار سالن سقف کوتاه و یک سالن تمرینی در مجموعه ورزشی شهرستان وجود دارد و علاقمندان به ورزش با توجه به کاربری هر یک از این سالن ‌ها از آن‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی در پاسخ به این سئوال که واگذاری سالن‌های دولتی در قالب ماده 88 را به چه میزان در راستای منافع شهرستان می‌دانید، گفت: با توجه به عدم وجود کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگ بازرگانی در جوانرود، تامین منابع مالی از طریق ماده 88 برای ورزش شهرستان از اهمیت بسیار بالای برخوردار است اما به شرط آنکه این منابع مالی حاصل از واگذاری سالن‌های ورزشی به بخش خصوصی به سرعت و به صورت کامل در اختیار اداره ورزش شهرستان قرار بگیرد، تا اداره ورزش و جوانان شهرستان بتواند با این منابع بخشی از نبود اسپانسر را در شهرستان جبران کند.

رئیس اداره ورزش و جوانان جوانرود اضافه کرد: علاقمندی به ورزش‌های رزمی به یک موضوع واضح و مشهود در منطقه اورامانات و شهرستان جوانرود تبدیل شده و این رشته‌ها پس از فوتبال بیشترین مخاطبین را در شهرستان به خود اختصاص داده‌اند به نحوی که تامین زیرساخت لازم برای این تعداد از علاقمند، حتی با معرفی یک سالن اختصاصی ورزش‌های رزمی، قدری مشکل است اما همانطور که گفتیم تامین زمین جهت ساخت سالن‌های ورزشی در شهرستان جوانرود یک مشکل اساسی است.

وی در پایان با تشکر از مسؤولان استان، گفت: زمین چمن و استخر این شهرستان چند سال به علت عدم تعمیرات اساسی کاملا بی‌استفاده و تعطیل رها شده بود و پس از حمایت‌های صورت گرفته از طرف مدیریت استان، این استخر تعمیر و چمن شهرستان نیز با سیستم آبیاری جدید و به شکل نو در اختیار ورزشکاران قرار گرفته است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول