اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

برخی معاونین شهردار کاشمر، تلفن عضو شورای شهر را پاسخ نمی‌دهند

عضو شورای اسلامی شهر کاشمر گفت: از برخی معاونین شهردار که یک سال است پاسخ تلفن عضو شورا را که خواسته‌ها و مطالبات مردم را پیگیری می‌کند، نمی‌دهند، گلایه داریم.

برخی معاونین شهردار کاشمر، تلفن عضو شورای شهر را پاسخ نمی‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حجت‌الاسلام میثم خزاعی در یک‌صد و چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کاشمر که با حضور شهردار و معاونین شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: اقدام شهرداری در اجرای پروژه روشنایی بلوار سید مرتضی(ع) حرکتی ارزشمند و قابل‌ تقدیر است، اما با توجه به تأکید ستاد کرونای شهرستان مبنی بر کاهش روشنایی این بولوار به‌منظور جلوگیری از تجمع شهروندان، این مهم مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر کاشمر با بیان اینکه در شرایط فعلی که احتمال شیوع ویروس کرونا در فضاهای سرپوشیده و اجتماعات روبه افزایش است، افزود: متأسفانه تراکم جمعیت به دلیل حضور مردم در ساختمان اداری شهرداری باعث گلایه شهروندان شده است، بنابراین انتظار داریم با بهره‌گیری از شیوه‌های جدید ضمن پاسخگویی و انجام امور مربوطه، از اجتماع شهروندان جلوگیری کنند.

وی بر ضرورت توجه بیش‌ از پیش به انجام اقدامات و کارکردهای مختلف در حوزه‌های عمرانی و فرهنگی در آخرین سال فعالیت شورا تأکید و بیان کرد: اگر چه یکسری چالش‌ها در ابتدای کار ایجاد و خشت خوبی بنا نشد، اما با وجود تمامی اختلاف‌ سلیقه‌هایی که در شورای شهر وجود دارد، شورای خوبی شکل‌گرفته که امیدواریم سال پایانی شورا یک سال طلایی باشد.

خزاعی با بیان اینکه با وجود فعالیت‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در حوزه پروژه‌های عمرانی و اجرای طرح‌های اثرگذار و ضروری در سطح شهر، یکسری فرسایش‌ها در شورای شهر ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از کمیسیون‌های شورای شهر کاشمر فعال نیست و این موضوع باعث شده که شورای شهر نتواند با تمام ظرفیت و توانش ظاهر شود.

عضو شورای اسلامی شهر کاشمر با بیان اینکه بر اساس مراجعات متعددی که شهروندان دارند، در خصوص شهرداری مردم گلایه‌هایی دارند، بیان کرد: با وجود همه اختلاف‌ سلیقه‌ها و اختلاف‌ نظرهایی که در مجموعه شورا وجود دارد، پیگیری امور شهروندان و مراجعه‌کنندگان در دستور کار قرار دارد، از برخی معاونین شهردار که یک سال است پاسخ تلفن عضو شورا را که خواسته‌ها و مطالبات مردم را پیگیری می‌کند، نمی‌دهند، گلایه داریم.

وی عدم پاسخگویی در معاونت‌های شهرداری را یک ضعف دانست و یادآور شد: مشکل بیش از 80 درصد تماس‌هایی که مردم با شهرداری برقرار کرده‌اند، حل‌ شده است.

خزاعی با تأکید بر اینکه در برخی موارد شأن اعضای شورا آن‌طور که باید حفظ نشده است، ادامه داد: تکریم ارباب‌ رجوع همواره باید مدنظر مجموعه مدیریت شهری باشد، چرا که برخی از مردم نسبت به برخورد دوگانه و یک بام و دو هوای شهرداری گلایه‌مند هستند.

عضو شورای اسلامی شهر کاشمر به تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام مدیریت شهری در آخرین سال فعالیت شورای دوره پنجم نیز تأکید کرد و گفت: یکی از ضعف‌های این دوره در بحث شورا و شهرداری که امسال کاملاً مشهود است، عدم انجام فعالیت‌های فرهنگی است، بنابراین ضرورت دارد موضوع برنامه‌های فرهنگی در شرایط کرونا در دستور کار قرار گیرد و این ویروس باعث نشود که برنامه‌ها و فعالیت‌ها تعطیل شود.

وی با ابراز گلایه از اداره فرهنگی شهرداری به‌دلیل حضور کمرنگ در شورا و کمیسیون مربوطه خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی در حوزه برنامه‌های فرهنگی باید به سمت استفاده از فضای مجازی حرکت کنیم و از توانمندی و ظرفیت هنری هنرمندان شهر استفاده کنیم.

خزاعی با اشاره به انجام هزینه‌های بیش از نیم میلیون تومان برای فعالیت‌های فرهنگی در ادوار گذشته شورا، تصریح کرد: در این دوره متأسفانه برنامه‌ریزی نشده و کمیسیون فرهنگی این گلایه را در بحث بودجه و برنامه‌ها به اداره مربوطه در شهرداری اعلام کرده است، درخواست کردیم تا در این خصوص برنامه‌ریزی و یک کار واحد انجام شود اما متأسفانه گاهی با یکسری طرح‌ها و لوایحی مواجه می‌شویم که قبلاً انجام‌ شده و یا برنامه‌ریزی‌های آن صورت گرفته است.

این عضو شورای اسلامی شهر کاشمر با یادآوری گلایه به‌حق مردم در خصوص وضعیت آسفالت معابر و کوچه‌های سطح شهر افزود: وضعیت آسفالت در برخی از خیابان‌ها و کوچه‌‌های سطح شهر به‌گونه‌ای است که اگر فردی سنگ کلیه داشته باشد با چند مرتبه تردد در این مسیرها، به‌راحتی سنگ را دفع می‌کند.

افزایش 5 تا 6 برابری هزینه‌های جاری شهرداری کاشمر

شهردار کاشمر نیز در این جلسه با تشریح اقدامات و فعالیت‌های انجام ‌شده در حوزه پروژه‌های عمرانی و شهری به مشکلات و موانع اجرای این پروژه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: هزینه‌های جاری شهرداری طی هفت سال گذشته 5 تا 6 برابر افزایش‌ یافته است.

جعفر سلیمانی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی که کشور با ویروس کرونا مواجه است در حوزه اعتبارات جاری با مشکلاتی مواجه هستیم، افزود: اگرچه بودجه امسال شهرداری کاشمر با تصویب شورا و با افزایش 40 درصدی نسبت به سال گذشته به 70 میلیارد رسیده است، اما باید اذعان کرد که هزینه‌های جاری که پیش ‌از این 2 میلیارد تومان در ماه بوده است در سال جاری این رقم با 50 درصد افزایش به 3 میلیارد تومان در ماه رسیده است.

وی با بیان اینکه در سه‌ماهه ابتدای امسال و اسفندماه گذشته شاهد کاهش حضور مراجعه‌کنندگان به شهرداری بودیم، یادآور شد: با شیوع کرونا و شرایطی که به سیستم تحمیل‌ شده است، روزی را داشتیم که حتی یک تراکنش مالی در سیستم به دلیل عدم حضور مراجعه‌کننده نداشتیم و این در تاریخ 100 ساله شهرداری کاشمر بی‌سابقه است.

در این جلسه هر یک از اعضای شورای شهر کاشمر با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات انجام‌شده مجموعه شهرداری کاشمر در خدمت‌رسانی به شهروندان در عرصه‌های مختلف، به بیان نقطه نظرات، درخواست‌ها و مطالبات مردمی از مجموعه شهرداری پرداختند.

انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول