اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ابراز رضایت مدیرکل آموزش و پرورش از وضعیت حجاب و عفاف در مدارس

مدیر‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از وضعیت حجاب دانش‌آموزان در مدارس ابراز رضایت کرد.

ابراز رضایت مدیرکل آموزش و پرورش از وضعیت حجاب و عفاف در مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، یکی از دستگاه‌های مهم در موضوع فرهنگ به خصوص حجاب و حیا، آموزش و پرورش است که بر اساس قوانین متعددی در کشور، وظیفه مستقیم در خصوص ترویج حجاب و حیا دارد؛ به همین بهانه، با مدیرکل آموزش و پرورش پیرامون وظایف محوله گفت‌وگویی انجام داده‌ایم تا با اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش بیشتر آشنا شویم؛

فارس: برنامه‌های انجام شده در حوزه حجاب و عفاف در آموزش و پرورش را چطور ارزیابی می‌کنید؟

فرحناز قائدامینی: در سال ۹۸ بیش از ۶۰ برنامه برای تقویت حجاب و عفاف اجرا شده است که تدوین آیین‌نامه پوشاک مدارس و تمهید مقدمات اجرایی جهت اجرا نمودن آن و هماهنگی با امور صنفی و همچنین استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه شاد برای ترویج فرهنگ و حجاب تنها تعدادی از این برنامه‌های اجرا شده است.

برگزاری مسابقات احکام دانش‌آموزان، بزرگداشت هفته حجاب، اعلام موضوع حجاب به عنوان موضوع مسابقات و تهیه لباس فرم دانش‌آموزان مدارس شاهد، متناسب با آموزه‌های دینی و شرعی از دیگر فعالیت‌های آموزش و پرورش در زمینه حجاب و عفاف در مدارس بود.

با توجه به شرایط خاص بیشتر برنامه‌ها با محوریت آموزش مجازی از طریق شبکه‌های اجتماعی و مجازی پیگیری و دنبال می‌شود.

فارس: وضعیت حجاب و عفاف در مدارس استان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

قائدامینی: وضعیت حجاب و عفاف به عنوان یک فریضه در مدارس استان بسیار خوب است و با عنایت به اهمیت موضوع اقدامات آموزشی و تبیین حجاب چه در محتوا چه در کتب درسی و چه در موضوعات صورت می‌گیرد.

نمره دانش‌آموزان و فرهنگیان و استان در خصوص موضوع حجاب و حیا نمره قبولی و قابل دفاع است.

البته باید تاکید کنم نهاد‌های فرهنگی و به طور کلی تمامی دستگاه‌های اجرایی و دولتی می‌توانند در حجاب و عفاف  نقش داشته باشند؛ نهاد خانواده، صدا و سیما، آموزش و پرورش، شبکه‌های اجتماعی و نیروی انتظامی و دادگستری از نهادهای تاثیرگذار در این امر هستند.

فارس: ارزیابی‌تان از برنامه‌های اجرا شده چیست؟

قائدامینی: در مجموعه دانش‌آموزی و فرهنگیان استان برنامه‌‌های اجرا شده بسیار موثر بوده است و آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری در سال قبل به عنوان دستگاه برتر حجاب و عفاف در بین سایر دستگاه‌ها بوده است.

البته راهکارهایی هم برای بهتر شدن اوضاع وجود دارد، مانند نامگذاری یکی از سال‌ها به عنوان حجاب و عفاف، طرح پرسش مهر ریاست جمهور با همین موضوعی، اختصاص اعتبار مورد نیاز جهت برنامه‌های قوی در این حوزه، تشکیل گروه‌های حجاب و عفاف و نفوذ در بین دانش‌آموزان به عنوان الگو از راهکار‌های قابل اجرا در زمینه حجاب و عفاف است.

انتهای پیام/ ۶۸۰۳۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول