اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مشکلات قعله شهراب‌ها در پروژه رفت و آمد مدیر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: انتصاب مدیران پایگاه‌های ملی بر عهده امور پایگاه‌های وزارت میراث فرهنگی است که البته پیشنهادات مابرای بخش پایگاه میراث فرهنگی زواره ارائه شده و به زودی مدیر آن معرفی خواهد شد.

مشکلات قعله شهراب‌ها در پروژه رفت و آمد مدیر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، چند روز گذشته فعالان حوزه میراث فرهنگی از تخریب یک قلعه مربوط به دوره صفویه و جزو آثار باستانی و قدیمی روستای شهراب زواره خبر داده‌اند، به گفته محسن هادی طحان از فعالین میراث زواره، قلعه شهراب که یکی از عمارت‌های باشکوه این منطقه بوده و دارای قدمتی ۴۰۰ ساله است، امروز به دلیل کم‌توجهی مردم و به‌خصوص مسؤولان مورد تخریب قرار گرفته است در حالی که بازسازی و مرمت آن در کنار طبیعت زیبای روستا شهراب می‌تواند موجب جذب گردشگران و همچنین رونق بیشتر زندگی روستائیان شود.

از سوی دیگر برخی از فعالان حوزه میراث یکی از مشکلات عمده بخش زواره در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری را داشتن پایگاه میراث فرهنگی بدون مدیر می‌دانند که به گفته آنان عدم حمایت و کم توجهی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان برای حفظ این آثار از جمله قلعه مذکور و یا حمام قدیمی شهراب که دارای قدمت ۲۰۰ ساله است، سبب تشدید چنین مشکلاتی در بخش زاوره شده است.

مشکلات میراث فرهنگی زواره در کش و قوس رفت و آمد مدیر

در همین راستا فریدون الهیاری،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: قلعه‌ای که از آن صحبت می‌شود در میراث ملی ثبت نبوده و ظاهراً سال ۹۱ تخریب آن صورت گرفته است و در همان زمان میراث فرهنگی به لحاظ حقوقی پیگیر این موضوع بود که متأسفانه به نتیجه خاصی دست پیدا نکردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: تخریب‌هایی که اخیراً در فضای مجازی از آن صحبت می‌شود، تخریب دیوارهای باقی‌مانده باغ بوده که آن را هم میراث فرهنگی متوقف کرده است چرا که به لحاظ قانونی باید استعلام صورت می‌گرفته و با هماهنگی این کار انجام می‌شد تا خطر جانی به دنبال نداشته باشد.

وی در ادامه صحبت‌های خود متذکر شد: یکی از اقدامات مهم ما در سال‌های اخیر تبدیل شدن این منطقه به پایگاه ملی بوده، زیرا پایگاه زواره،‌ به عنوان پایگاه میراث فرهنگی نبود و نکته قابل توجه این که ما در شهرستان‌ها با کمبود نیروی فنی و کارشناس مواجه هستیم و تأمین نیرو در این زمینه دارای محدودیت‌هایی است.

الهیاری با اشاره به شرایط انتخاب مدیر برای مدیران پایگاه‌های ملی گفت: این پایگاه پیش­تر مدیر داشته که استعفا داده و انتصاب مدیران پایگاه‌های ملی نیز بر عهده امور پایگاه‌های وزارت میراث فرهنگی است که البته پیشنهادات ما ارائه شده و به زودی مدیر آن معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ص۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول