اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ابزارهای تقویت حجاب در جامعه اسلامی ما فراهم است

فرماندار دیواندره گفت: عفاف و حجاب در قرآن و سنت جایگاه رفیعی دارد و چهارچوب آن در دین مبین اسلام مشخص و ابزارهای تقویت حجاب نیز در جامعه اسلامی ما فراهم است.

ابزارهای تقویت حجاب در جامعه اسلامی ما فراهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از دیواندره، جمال ارشدی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی و راهبردی اجرای مصوبه عفاف و حجاب شهرستان دیواندره اظهار داشت: عفاف و حجاب در قرآن و سنت جایگاه رفیعی دارد و چارچوب آن در دین مبین اسلام مشخص و ابزارهای تقویت حجاب نیز در جامعه اسلامی ما فراهم است.

وی با اشاره به اهمیت حجاب به عنوان یک ارزش دینی و ملی، اظهار داشت: فرهنگ‌سازی اصل اساسی در تقویت عفاف و حجاب بوده و بحث فرهنگ‌سازی در لفظ نیست، بلکه در ابزارسازی است.

ارشدی تصریح کرد: اصول تربیتی و اعتقادات دینی پدر و مادر با تربیت فرزندان ارتباط مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه اکثریت مسائل دین اسلام تاکید بر اخلاقیات است، افزود: اگر اخلاقیات در جامعه تقویت شود مسئله حجاب هم رعایت خواهد شد.

فرماندار دیواندره کار بر روی زیبایی‌شناختی عفاف و حجاب را نیازمند تلاش مضاعف دانست و گفت: برای افرادی که حجاب را درک نکرده‌اند، باید کارکرد و فلسفه ذائقه احترام به وجود خود تشریح شود.

ارشدی با تاکید بر اینکه ابزارها و مسائل اجتماعی باید از دوران کودکی آموزش داده شود، عنوان کرد: نقش آموزش و پرورش و مهدهای کودک‌ در بحث فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی بر استفاده از ظرفیت بانوان در برنامه‌های عفاف و حجاب تاکید و ابراز داشت: رفتارهای اسلامی و دینی در گفتمان‌های حجاب نهادینه شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول