اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

۲۵۰ هزار هکتار از حریم شهرها به ساخت مسکن اختصاص می‌یابد

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه به دنبال تامین زمین ارزان و مناسب و مصالح ساختمانی برای تولید مسکن هستیم، گفت: با توافق ایجاد شده بین وزارت جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی ۲۵۰ هزار هکتار از حریم شهرها برای ساخت و ساز مسکن موافقت شد.

۲۵۰ هزار هکتار از حریم شهرها به ساخت مسکن اختصاص می‌یابد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 24 تیر) پس از حضور وزیر راه و شهرسازی در این کمیسیون و در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت:علیرغم محدودیت‌های مالی پروژه‌های مالی خوبی در وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است.

وی افزود:‌انشاالله در سال آینده متناسب با پروژه‌های عمرانی تلاش خواهیم کرد اعتبارات و تامین منابع مالی این پروژه‌ها را افزایش داده و بتوانیم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی جهت تکمیل این پروژه‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره جزییات نشست این کمیسیون افزود:‌در این نشست 4 سؤال نمایندگان مجلس از اسلامی وزیر راه و شهرسازی مطرح شد که بعد از پاسخ‌های وزیر، همه نمایندگان قانع شدند.

رضایی‌کوچی گفت:‌زمین در کشور ما گران است ضمن اینکه به دنبال تامین زمین ارزان و مناسب هستیم اما با توجه به توافق جدید وزیر راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی مبنی بر در اختیار قرار گرفتن ۲۵۰ هزار هکتار از زمین‌های وزارت کشاورزی در حریم شهرها برای تولید مسکن که در اختیار وزارت راه قرار گرفته امیدواریم بتوانیم مشکلات مسکن را حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته امیدواریم بتوانیم وام و تسهیلات مناسب با بهره کم و ارزان را در اختیار اقشار مختلف و ضعیف جامعه جهت صاحبخانه کردن آنها داشته باشیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به گرانی مصالح و میلگرد خاطرنشان کرد: در طرح مسکن که هم اکنون در مجلس در دستور کار است قرار است مصالح ارزان و میلگرد در اختیار تولید کنندگان و مردم قرار گیرد.

رضایی‌کوچی در پایان گفت: امیدوارم با تعامل ایجاد شده بین مجلس و وزارت راه شاهد تولید مسکن قابل توجه برای اقشار متوسط به پایین جامعه باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول