اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فیلم | رکوردزنی کرونا در فلوریدا، سخنرانی فرماندار را به هم ریخت

به دنبال رکوردزنی ایالت فلوریدا در آمریکا از منظر شمار ابتلای روزانه ویروس کرونا، سخنرانی فرماندار این ایالت با فریادهای اعتراضی یک کنشگر اجتماعی مختل شد.

فیلم | رکوردزنی کرونا در فلوریدا، سخنرانی فرماندار را به هم ریخت

به گزارش گروه مانیتورینگ بین‌الملل خبرگزاری فارس، مدیر دفتر یک نهاد فعال در زمینه فعالیت‌های اجتماعی در ایالت فلوریدا در اعتراض به شیوع نگران‌کننده ویروس کرونا در فلوریدا و پیشتازی این ایالت از دیگر مناطق آمریکا، کنفرانس خبری فرماندار را به صحنه فریادهای اعتراضی «شرم بر شما» تبدیل کرد.

آنطور که رسانه‌های آمریکایی و غربی خبر دادند، موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ایالت فلوریدا در روز یکشنبه به تنهایی از موارد ابتلای روزانه در کل کشورهای اروپایی بیشتر بوده است.

طبق این گزارش‌ها، تنها در روز یکشنبه ۱۵۳۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در فلوریدا ثبت شد و رکورد میزان روزانه ابتلا در ایالات متحده آمریکا شکسته شد. رکورد قبلی ابتلای روزانه با ثبت ۱۱۶۹۴ نفر در اختیار ایالت کالیفرنیا بود.

وبسایت اداره بهداشت فلوریدا اعلام کرده که تا روز دوشنبه (دیروز) ویروس کرونا در این ایالت آمریکا جان ۴۲۴۲ نفر را گرفته است.

در بحبوحه رکوردزنی فلوریدا در زمینه موارد ابتلا به کرونا، «ران دِ سنتیس» فرماندار جمهوری‌خواه این ایالت که از حامیان سرسخت دونالد ترامپ است، روز دوشنبه در یک نشست خبری به تمجید از مدیریت مهار کرونا پرداخت.

فرماندار ایالت فلوریدا که در کنار «کارلوس گیمنز» شهردار «میامی-دید» در این نشست خبری حضور یافته بود، حین صحبت درباره کارنامه خود بود که سخنرانی او با فریادهای اعتراضی یک کنشگر و فعال اجتماعی مختل شد.


«ران دِ سنتیس» فرماندار فلوریدا

 

«توماس کندی» مدیر بخش فلوریدا یک گروه حامی مهاجران در آمریکا به نام «متحد، ما آرزو می‌کنیم» (United We Dream) با قطع سخنان فرماندار خطاب به او و شهردار میامی-دید گفت: «شرم بر شما، شما مایه خجالت هستید، شما مایه خجالت هستید».

وی ادامه داد: «ما هر روز داریم رکورد ثبت ابتلا (به ویروس کرونا) را می‌شکنیم و شماها هیچ کاری نمی‌کنید و دارید اطلاعات غلط می‌دهید و مردم را گمراه می‌کنید».

کندی با فریاد گفت: «بیش از ۴ هزار نفر از مردم جان داده‌اند و شما معترضان (به تبعیض و خشونت‌های نژادی در آمریکا) را مقصر این موضوع خوانده‌اید. شماها هیچ برنامه‌ای ندارید و هیچ کاری نمی‌کنید. شرم بر شما باد».

این کنشگر اجتماعی آمریکایی در حالی که نیروهای امنیتی او را به بیرون از محل هدایت می‌کردند، خطاب به فرماندار گفت: «شرم بر تو ران دِسنتیس. تو باید استعفا بدهی».

هشدارها درباره وضعیت نگران‌کننده فلوریدا در شرایطی مطرح شده که طبق آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز» آمار کلی مبتلایان در آمریکا به سه میلیون و ۳۶۳ هزار و ۵۶ تن و شمار کلی قربانیان به ۱۳۵ هزار و ۵۸۲ نفر رسیده است (جزئیات بیشتر).

 

 

 

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول