اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

طرح‌های دریا در صورت عدم رعایت بهداشت تعطیل می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران درباره تعطیلی طرح‌های دریا باتوجه به شرایط کرونایی گفت: براساس آخرین تصمیم‌گیری اعلام شد اگر دریا طوفانی شد و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود به فرمانداران اعلام شد طرح‌های دریا را تعطیل اعلام کنند.

طرح‌های دریا در صورت عدم رعایت بهداشت تعطیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، دریای مازندران در تمام طول سال طرفداران خود را دارد اما در فصول بهار و تابستان شاهد افزایش حضور گردشگر و مردم در آبی بیکران هستیم.

طرح‌های دریا باعنوان سامان‌دهی یا سالم‌سازی دریا از سال ۹۲ آغاز به کار کرد و نتیجه تلاش‌های ناجیان غریق طی سال‌های اخیر افزایش جمعیت نجات‌یافتگان نسبت به غرقی بوده که با بررسی آمار غرقی نسبت به سال‌های قبل می‌توان اهمیت حضور ناجیان غریق را در ساحل احساس کرد.

 

در ابتدای آغاز طرح‌های دریا حتی ناجیان غریق با تاخیر حقوق خود مواجه می‌شدند که با نارضایتی‌هایی همراه اما طی سال‌های اخیر این موضوع سروسامان گرفت و اعتبارات آن تامین شد درست است ناجیان غریق با کمترین و ناچیزترین حقوق در طول نوار ساحلی استان مستقر هستند اما تلاش‌هایشان قابل تقدیر است.

امسال باتوجه به شیوع ویروس کرونا طرح‌های دریا از ابتدای خرداد ماه با ظرفیت ۵۰ درصدی آغاز به کار کرد که از همان نگرانی‌ها در ارتباط با عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود.

 

بررسی‌ها هم نشان می‌دهد حضور مردم در طول نوار ساحلی استان بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی از نخستین روزهای فصل گرم سال آغاز شد و هیچ تصمیمی هم در این زمینه گرفته نشده است.

طی ماه‌های خرداد و تیر شاهد حضور انبوه مردم و مسافران کنار ساحل مازندران بودیم به‌طوری‌که رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فراموشی سپرده شد باوجود اینکه هنوز یکی از ابهامات در این زمینه این بوده که ویروس کووید-۱۹ از طریق آب دریا قابلیت انتقال دارد یا نه و این موضوع از مسائل مهمی است که مشکلات متعددی به همراه دارد.

حسین حسن‌نژاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در این‌باره اظهار کرد: تصمیم‌گیری در ارتباط با تعطیلی طرح‌های دریا باتوجه به شرایط کرونایی از حوزه اختیارات استان خارج است.

وی افزود: براساس آخرین تصمیم‌گیری اعلام شد اگر دریا طوفانی شد و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود به فرمانداران اعلام شد طرح‌های دریا را تعطیل اعلام کنند.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه پایان هفته جاری حضور مردم و مسافران در برخی از تفرج‌گاه‌های سطح استان ممنوع است، تصریح کرد: برای اینکه از شرایط قرمز کرونایی خارج شویم و با تعطیلی بیشتر مواجه نشویم  لازم است رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته شود.

 

حسن‌نژاد تصریح کرد: بازرسی‌های انجام شد از مناطق و اماکن گردشگری استان اگر موارد بهداشتی رعایت شوند بحث تعطیلی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی یادآور شد: سیاست و نگرش ما در استان بر مدیریت کرونایی دریا و سواحل در تابستان است.

 

معاون استاندار مازندران خاطرنشان کرد: واقعیت این است که ما نباید بر مسدود شدن ورود گردشگران تمرکز کنیم؛ به این دلیل که با تصمیمات ستاد ملی کرونا در تضاد است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول