اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

برگزاری همایش گرامیداشت عفاف و حجاب در اوقاف مازندران

همایش گرامیداشت عفاف و حجاب ویژه بانوان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران با حضور سمیه قاسمی‌طوسی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران برگزار شد.

برگزاری همایش گرامیداشت عفاف و حجاب در اوقاف مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری  به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، سمیه قاسمی‌طوسی صبح امروز در همایش گرامیداشت عفاف و حجاب ویژه بانوان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران اظهار کرد: سرمایه‌گذاری کشورهای غربی بر روی مسائل فرهنگی کشورهای اسلامی است و عفت زنان جوامع اسلامی را نشانه گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: برنامه‌های ضدفرهنگی کشورهای غربی قبل از اینکه عفت زنان را نشانه بگیرند، غیرت مردان را نشانه گرفته‌اند که نتیجه آن تزلزل بنیان خانواده می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه عفاف و حجاب فقط برای زنان نیست بلکه شامل مردان نیز می‌شود، ادامه داد: در هفته عفاف و حجاب در همایش‌ها و برنامه‌ها مردان جامعه هم باید حضور داشته باشند چون این هفته از نظر عفاف و غیرت مربوط به آنها هم می‌شود.

قاسمی‌طوسی خاطرنشان کرد: مردان اول انقلاب و بعضی از مردان امروز جامعه از نظر اعتقادات و باورهای دینی با یکدیگر تفاوت دارند که نتیجه آن وضع موجود می‌شود و در این زمینه باید ریشه‌یابی و فرهنگ‌سازی کرد و ببینیم چه اقدامات و چه عملکردهایی موجب ایجاد وضعیت موجود شده است.

وی با بیان اینکه در جامعه ناهنجاری‌ها در شکل لباس، نوع پوشش و رفتار خانواده‌ها با یکدیگر مشاهده می‌شود، گفت: مسئله عفاف و حجاب با بخشنامه و دستورالعمل‌ها فرهنگ‌سازی نمی‌شود بلکه از نگاه یک آسیب اجتماعی باید به آن پرداخت و برای برطرف کردن آن برنامه‌ریزی کرد.

*اسلام بیشترین احترام را به زن قائل شده است

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این همایش با بیان اینکه دشمن از مسیر تهاجم فرهنگی برای ضربه زدن به بنیان خانواده جوامع اسلامی برنامه‌ریزی کرده، گفت: امروز وضعیت حجاب و عفاف در جامعه شرایط مطلوبی ندارد و در استان مازندران نیز برخی مسافران با ظاهر نامناسب در سطح شهرهای ساحلی حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم بارها به مسئله حفظ عفاف، حجاب و پاکدامنی اشاره کرده است، افزود: حفظ حجاب و عفاف فقط برای بانوان نیست بلکه برای آقایان نیز است و این مسئله مهم باید از هر دو طرف رعایت شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: در هیچ دین و آیینی به اندازه دین اسلام برای زن احترام و حرمت قائل نشده است و قرآن کریم توصیه‌هایی در این خصوص در آیات مختلف دارد و به وضوح به این امر اشاره کرده است.

حیدری به هفت مورد از توصیه‌های قرآنی در خصوص عفاف و حجاب اشاره و تصریح کرد: کنترل چشم و پرهیز از نگاه نامحرم که تیری از تیرهای شیطان است، حفظ پاکدامنی و حیا و رعایت عفت علی‌الخصوص برای زنان، پوشیدگی سر و بدن، پوشیده نگه داشتن زینت و زیبایی، راه رفتن با متانت و با وقار بگونه‌ای که جلب توجه نشود، پرهیز از نرم‌گویی و دلربایی، متین و نیکو و با ابهت سخن گفتن از جمله توصیه‌های قرآن کریم در خصوص عفاف و حجاب است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها به مسئله حجاب و عفاف هیچ نوع اعتقادی ندارند و در بسیاری از آنها بنیان خانواده ازبین رفته است، گفت: در بسیاری از جوامعی که به مسئله عفاف اعتقادی ندارند شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی، خیانت، تزلزل بنیان خانواده و... هستیم.

گفتنی است در این آیین با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از بانوان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول