اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

ساخت خانه‌های 25 متری با فرهنگ ایرانی سازگار نیست

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ساخت خانه‌های 25 متری با فرهنگ ایرانی سازگار نیست،‌گفت: بهترین راه تأمین مسکن پایدارسازی بافت فرسوده و همکاری شهرداری و دولت است.

ساخت خانه‌های 25 متری با فرهنگ ایرانی سازگار نیست

حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره رویکرد شورای شهر در مورد خانه‌های 25 متری اظهار داشت: ایجاد این خانه‌ها با فرهنگ ایرانی ناسازگار است و به نظرم برای مردم هم جاذب نیست.

وی افزود: دولت باید بودجه‌ای را برای بافت فرسوده در نظر گیرد تا این بافت تبدیل به بافت پایدار و ایمن شود. از این طریق ساخت و ساز افزایش می‌یابد و عرضه مسکن هم بیشتر می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: صدها هکتار بافت فرسوده در پایتخت می‌تواند پاسخگوی نیاز شهروندان جهت تأمین مسکن باشد ولی متأسفانه تا کنون دولت و شهرداری در این زمینه به صورت مناسب اقدام نکرده‌اند.

خلیل‌آبادی بیان داشت: شهرداری و دولت باید اقداماتی انجام دهند که انبوه‌سازان و مردم عادی تشویق شوند بافت فرسوده را تبدیل به بافت پایدار و ایمن کنند.انجام سخت‌گیری‌های بیهوده مانع از این اقدام و جذب مشارکت مردم می‌شود.

وی بیان داشت: به طور مثال در برخی از محلات زمانی که چند ملک ریزدانه امکان تجمیع دارد، ایراداتی بی‌جهت به این تجمیع گرفته می‌شود و شرایط آنقدر پیچیده بوده که سازنده از نوسازی و ساخت و ساز منصرف می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران ادامه با اشاره به اینکه پایدارسازی بافت فرسوده برای سازندگان توجیه اقتصادی لازم دارد،‌گفت: جنوب تهران پرتراکم است و بافت فرسوده زیادی دارد و در صورتی که اقدامات مناسب و تمهیدات مطلوب در نظر گرفته شود قطعاً می‌توان بخش زیادی از نیاز به مسکن را با قیمت مناسب برای شهروندان تأمین کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول