اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

دهن کجی اداره برق دنا به یک اثر ثبت ملی/ چهره زشت پل تاریخی پاتاوه با کاشت تیر برق

مسوولان اداره برق بدون در نظر گرفتن قانون اقدام به چنین کاری کرده‌‌ و دورنمای پل تاریخی پاتاوه را زشت کرده و در چهره این پل تاریخی خراش انداخته‌‌اند.

دهن کجی اداره برق دنا به یک اثر ثبت ملی/ چهره زشت پل تاریخی پاتاوه با کاشت تیر برق

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج در سالیان اخیر شاهد برخی رفتارهای نامناسب و خارج از عرف با آثار تاریخی استان کهگیلویه و بویراحمد بوده‌ایم.

یک روز عده‌ای سودجو برای یافتن گنج و یا هر ماجراجویی دیگر اثر طبیعی «برد چهره» در شهر سرفاریاب را بعد از هزاران سال واژگون کردند و روز دیگر هم در به بنای تاریخی امام زاده علی(ع) که تنها اثر ملی ثبت شده در میان بقاع متبرکه استان است دخل و تصرف کردند و ده‌ها نمونه دیگر.

به گزارش فارس این روزها هم خبرهای خوبی از پل تاریخی پاتاوه به گوش نمی‌رسد و اداره برق دنا که یک اداره دولتی بوده و چارچوب‌‌ها و قوانین را باید به خوبی بشناسد در حال بلند کردن پایه‌های برق در برابر پل تاریخی پاتاوه است اثری تاریخی که هم اکنون توسط اداره‌کل میراث فرهنگی استان در حال مرمت است.

متاسفانه در سال‌های اخیر برخی اقدامات از جمله ایجاد پارک در کنار این پل تاریخی از سوی شهرداری و سست شدن پایه‌های پل به همین دلیل و امروز نیز کاشتن شبانه تیرهای برق به صورت غیر قانونی و بر خلاف قوانین میراث فرهنگی لطمه بزرگی به این اثر تاریخی بزرگ وارد کرده است.

مسوولان اداره برق بدون در نظر گرفتن قانون اقدام به چنین کاری کرده‌‌ و دورنمای پل را زشت کرده و در چهره این پل تاریخی خراش انداخته‌‌اند و جای سوال است که ماموران میراث فرهنگی و یگان حفاظت این دستگاه کجایند و چرا تاکنون اقدامی برای جلوگیری از این کار غیر قانونی اداره برق انجام نداده‌‌اند.

به گزارش فارس؛ این موضوع تا حصول نتیجه پی‌گیری می‌شود.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول