اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در قزوین/مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین با اشاره به افزایش پنج برابری مرگ و میر ناشی از کرونا در استان قزوین گفت: مردم باید استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در قزوین/مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند

منوچهر حبیبی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین اظهار کرد: از ابتدای شیوع این ویروس منحوس در کشور تا به امروز شاهد فوت 325 نفر از شهروندان قزوینی بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه متاسفانه عده‌ای از مردم هنوز این بیماری را جدی نگرفته ویا فکر میکنند حیات آن به اتمام رسیده است، افزود: تنها در این همین چند روز اخیر رشد مرگ و میر ناشی از کرونا در قزوین به نسبت هفته قبل خیره کننده بوده و 5 برابر رشد داشته است.

حبیبی تصریح کرد: بی احتیاطی در مواجهه با این بیماری کشنده است و تنها در 24 ساعت گذشته شاهد فوت 5 نفر از شهروندان و هم‌استانی‌ها بوده‌ایم.

وی بیان کرد: هم اکنون‌ 239 نفر در استان به دلیل ابتلا به این بیماری در بیمارستان‌های استان بستری هستند که متاسفانه 21 نفر از آنها مشکلات حاد تنفسی دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین اضافه کرد: متاسفانه آمار ابتلا به این ویروس در استان قزوین رو به افزایش است و در همین 24 ساعت گذشته 33 بیمار در مراکز درمانی پذیرش شده‌اند.

وی بیان کرد: این روند به معنای هدر رفتن زحمات کادر درمانی و فرسودگی و خستگی این قشر زحمتکش است .

حبیبی اضافه کرد: بیشترین درصد ابتلا به قزوین مربوط به حضور مردم بدون رعایت اصول بهداشتی در اماکن تجاری و باز و همچنین تالارهای پذیرایی است.

وی در پایان یادآور شد: بی‌توجهی به این بیماری یک اشتباه بزرگ است و همه باید بدانیم که راه خروج از این وضعیت استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول