اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

جمع‌آوری متکدیان با دستور قضایی/ به‌دنبال کاهش آمار متکدیان هستیم

مسؤول مجتمع اردوگاهی متکدیان شهرستان قزوین گفت: جمع‌آوری متکدیان براساس دستور قضایی صورت می‌گیرد و امیدواریم در آیندۀ نزدیک به سمتی برویم که تعداد متکدیان در قزوین کاهش یابد.

جمع‌آوری متکدیان با دستور قضایی/ به‌دنبال کاهش آمار متکدیان هستیم

محسن رحیمی، مسؤول مجتمع اردوگاهی متکدیان شهرستان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین با اشاره به ساماندهی متکدیان اظهار کرد: جمع‌آوری متکدیان سطح شهر براساس دستور قضایی صورت می‌گیرد که البته این متکدیان شرایط متفاوتی دارند.

وی افزود: این افراد گاهی به بهانه‌های مختلف همچون اسپنددودکردن، داشتن نسخه‌ در دست برای تأمین دارو و یا توقف بر سرچهارراه‌ها از مردم تکدی‌گری می‌کنند که براساس دستور قضایی آن‌ها را جمع‌آوری می‌کنیم.

رحیمی گفت: براساس وظیفۀ ذاتی اردوگاه که در مصوبه شورایعالی اداری مصوب سال ۷۸ تصریح شده، بعد از جمع‌آوری متکدیان، این افراد غربالگری و به دستگاه متولی ارجاع داده می‌شوند تا متناسب با شرایط آنها ساماندهی شوند.

مسؤول مجتمع اردوگاهی متکدیان شهرستان قزوین با اشاره به اینکه جمع‌آوری، غربالگری متکدیان و ارجاع آنها به دستگاه متولی وظیفه اصلی این مجتمع است، بیان کرد: هرچند حمایت‌های متفرقه نظیر طرح مواسات و همدلی از وظایف این اردوگاه نیست، اما تلاش می‌کنیم در همین راستا  و در حوزه کاری خود با شناسایی افرادی که واقعا شرایط مالی خوبی ندارند، به صورت غیرمستقیم از طریق موسسات مردم نهاد و گروه‌های جهادی و خیریه به نیازمندان واقعی کمک رسانی کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده ادامه داد: از جمله برنامه‌های ما موازی با طرح جمع‌آوری و تذکر به افراد متکدی، فرهنگ سازی بین مردم است؛ باتوجه به اینکه از سوی مردم کمک بسیاری به متکدیان می‌شود این کمک‌ها نیاز به فرهنگ سازی دارد تا ما بتوانیم با همکاری دستگاه‌های فرهنگی شرایطی را به وجود آوریم که مردم مستقیما به متکدیان کمک نکنند.

رحیمی عنوان کرد: این فرهنگ باید رایج شود که اگر مردم به دنبال کار خیر هستند به جای کمک مستقیم به متکدیان که نیازمند واقعی نیستند، کمک‌های خود را به مؤسسات مردم نهاد، سازمان بهزیستی و یا کمیته امداد امام خمینی(ره) تحویل دهند، چرا که تجربه نشان داده است افرادی که در سطح شهر پول جمع آوری و خود را نیازمند جلوه می‌دهند، افراد نیازمند واقعی نیستند و تکدی گری را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند.

مسؤول مجتمع اردوگاهی متکدیان شهرستان قزوین یادآور شد: فعالیت در حوزۀ دو گروه «کمک دهنده » یعنی مردم  و «کمک گیرنده» یعنی متکدیان جزو اهداف این مجتمع است و تلاش داریم مؤسسات خیریه را به عنوان جایگزین کمک‌ به متکدیان، به مردم معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: جمع آوری متکدیان از سطح شهر توسط نیروهای انتظامی و شهرداری مستقر در مجتمع اردوگاهی متکدیان انجام می‌شود که در سه شیفت صبح، بعد از ظهر و شب اقدام به گشت زنی در سطح شهر قزوین کرده و افراد متکدی را جمع‌آوری می‌کنند.

رحیمی با بیان اینکه زحمت اصلی ساماندهی متکدیان بر عهدۀ شهرداری است، خاطرنشان کرد: نگاه خوبی به حوزه ساماندهی متکدیان در شورای اسلامی شهر قزوین و مجموعه شهرداری قزوین وجود دارد و امیدواریم با هم‌دلی و هم‌افزایی موجود در آیندۀ نزدیک به سمتی برویم که تعداد متکدیان در قزوین کاهش یابد.

مسؤول مجتمع اردوگاهی متکدیان در پایان گفت: این عزم در مجموعه مدیریت شهری وجود دارد که با ساماندهی متکدیان و فرهنگ سازی مطلوب در این زمینه، قزوین در آینده نزدیک به شهری با کمترین متکدی تبدیل شود تا دیگر شاهد حضور متکدیان حرفه‌ای و حتی افراد غیربومی در چهارراه‌ها و معابر قزوین نباشیم که برای تکدی‌گری قزوین را انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول