اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

وزیر نیرو: ۴ تصفیه‌خانه فاضلاب تا پایان سال در غرب تهران به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر نیرو با بیان اینکه ۱۲تصفیه خانه برای تهران در نظر گرفته شده است، گفت: ۶واحد تصفیه خانه در مدار قرار دارد و ۴ واحد تا پایان سال در غرب تهران افتتاح می‌شود.

وزیر نیرو: ۴ تصفیه‌خانه فاضلاب تا پایان سال در غرب تهران به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، رضا اردکانیان وزیر نیرو ظهر امروز در آئین شروع عملیات اجرایی فاز ۷ و ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران که در محل مرکز تصفیه خانه جنوب تهران برگزار شد، اظهار کرد: کشور ما در زمانی که جمعیتش ۴۰ درصد جمعیت فعلی بود و صادرات و درآمدها در مضیقه نبود تعداد تصفیه‌خانه‌ها به تعداد ۴ عدد در سطح کشور بود؛ هرچند سطح دانش فعلی قابل مقایسه با آن زمان نیست.

وی افزود: در طول چهل سال ۲۴۲ تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور افتتاح شده و در مدت ۹۶ ماه دولت فعلی ۹۶ واحد به بهره‌برداری رسیده است. 

وزیر نیرو با اشاره به اینکه کشور ما خشک و نیمه خشک است، گفت: تصفیه‌خانه‌ها منبع آب در کشور هستند و صنایع نیز به سمت استفاده از این منبع مطمئن رو می‌آورند.

اردکانیان با بیان اینکه زمانی بنا به ضرورت از آب شرب برای کشاورزی استفاده کردیم و امروز می‌توانیم با پسآب‌های تصفیه شده جبران کنیم، تصریح کرد: با شهرداری توافق شده است که ۲۴۰میلیون مترمکعب  آب شرب با کیفیت در فضای سبز استفاده نشود و چاه‌هایی که برای آبیاری فضای سبز بوده بسته و به این ترتیب فرونشست زمین متوقف شود. 

وی با بیان اینکه ۱۲ تصفیه خانه برای تهران بزرگ در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: ۶ تا در مدار در حال بهره برداری است و امروز واحد ۷ و ۸ کلنگ زنی شد و تا پایان سال ۴ واحد در غرب تهران به بهره برداری می‌رسد که فقط تصفیه خانه غرب و جنوب ۷۰درصد فاضلاب تهران را تصفیه می‌کنند. 

وزیر نیرو تصریح کرد: تا پایان سال هموطنان شاهد خواهند بود که یک سری انفصلات موجود در شبکه فاضلاب مرتفع می‌شود و فاضلاب بخش قابل توجهی از منازل را به شبکه وصل می‌کنیم. 

اردکانیان در ادامه گفت: تحریم‌ها زمانی فرو خواهد ریخت که مفروضاتی مانند چندگانگی و یکدست نبودن ها فرو بریزد که ما با وحدت و یکپارچگی این آرزو را بر دل دشمنان خواهیم گذاشت. 

انتهای پیام/۶۸۰۶۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول