اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

برداشت بی‌رویه آب علت فرونشست زمین در استان تهران

استاندار تهران با بیان اینکه در تهران برنامه کلان در بحث آب نداشتیم، گفت: نگاه غیرکارشناسی در گذشته برای تأمین آب شرب اقدام به حفر چاه عمیق و استفاده از بی‌رویه از ذخیره آب سفره‌های زیرزمینی می‌شده که فرونشست زمین را در پی داشته است.

برداشت بی‌رویه آب علت فرونشست زمین در استان تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران صبح امروز مراسم افتتاح خط انتقال آبرسانی از سد ماملو به شهرستان پیشوا که در میدان دانشگاه شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: از اقدامات مسؤولان وزارت نیرو و آبفای استان تهران تقدیر تشکر می کنیم که در مدت زمان ۷ ماه آب سد ماملو را به شهرستان پیشوا انتقال دادند.

وی ادامه داد: در شرایط بحرانی و اقتصادی کشور وزارت نیرو با اعتبارات داخلی خود اقدام به اجرای پروژه‌های بسیار خوبی می‌کند.

استاندار تهران با بیان اینکه انتقال آب از سد ماملو به شهرستان پیشوا یک مطالبه مردمی بوده است، افزود: در تهران برنامه کلان در بحث آب نداشتیم و فرو نشست زمین به خاطر برداشت‌های بی‌رویه بوده است.

بندپی تصریح کرد: ویروس کرونا برنامه‌های وزارت نیرو و اقدامات عمرانی را تعطیل نکرد بلکه به پروژه‌ها سرعت بیشتری بخشیده است.

وی در ادامه گفت: از همه مردم‌استان تهران می خواهم که فاصله اجتماعی را رعایت کند و استفاده از ماسک را به فرهنگ عمومی تبدیل کنند.

استاندار تهران با بیان اینکه به بهانه مقابله با کرونا از معیشت و افتتاح طرح ها غافل نخواهیم بود، خاطرنشان کرد: پویش همه باهم در دستور کار مدیران استان است و به بهانه مقابله با بیماری کرونا از تأمین معیشت مردم غافل نیستیم.

محسنی بندپی عنوان کرد: افتتاح طرح‌ها در استان تهران مبتنی بر راهبرد نیاز و تقاضا صورت می‌گیرد و امروز علی‌رغم همه محدودیت های منابع و مشکلات ناشی از بیماری کرونا این طرح زیربنایی که به نوعی از مطالبات شهروندان شهرستان پیشوا و یکی از پیشران‌های توسعه در این شهرستان است را به خواست خدا دز زمان وعده داده شده به بهره برداری رسید. 

وی یادآور شد: اگر امروز شاهد فرونشست زمین در دشت ورامین هستیم این امر ناشی از نگاه غیرکارشناسی در گذشته بود که برای تأمین آب شرب اقدام به حفر چاه عمیق و استفاده از ذخیره آب سفره‌های زیرزمینی می‌شد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول