اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

17 مرکز دولتی و آزاد به بانوان سرپرست خانوارالبرز خدمات ارائه می‌کنند

کارشناس دفتر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اداره کل بهزیستی استان البرز گفت: خدمات مربوط به زنان سرپرست خانوار از طریق ۱۷ مرکز دولتی و غیردولتی در البرز ارائه می‌شود.

17 مرکز دولتی و آزاد به بانوان سرپرست خانوارالبرز خدمات ارائه می‌کنند

مریم افضلان، کارشناس دفتر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اداره کل بهزیستی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: خدمات مربوط به  زنان سرپرست خانوار از طریق ۱۷ مرکز دولتی و غیردولتی در البرز ارائه می‌شود. 

کارشناس دفتر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اداره کل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار افرادی هستند که مسؤولیت اداره و تأمین هزینه‌های خود و یا خانواده را بر عهده دارند، گفت: بیش از  ۲۴۵ خانواده و  ۵ هزار نفر  تحت پوشش بهزیستی البرز قرار دارند که از این  تعداد ۲۵۰۰ نفر را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

وی در خصوص شرایط پوشش بهزیستی برای زنان سرپرست خانوار گفت: هریک از این افراد می‌توانند به اداره بهزیستی در شهرستان‌های محل سکونت مراجعه کنند و با ارائه مدارک مستند در خصوص سرپرستی از جمله گواهی فوت همسر، طلاقنامه و ..،پس از  یک بررسی اولیه و تایید شرایط، تحت پوشش بهزیستی قرار بگیرند.

این کارشناس امور بانوان مهمترین رسالت دفتر توانمندسازی بهزیستی را حمایت و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار عنوان کرد و افزود: دفتر توانمندسازی و حمایت زنان سرپرست خانواده بهزیستی با توجه به شرایط افراد ابعاد مختلف توانمندسازی از جمله توانمندسای  اقتصادی که مهمترین  بخش آن اشتغال است را مدنظر دارد و بر اساس ارزیابی اولیه، با همراهی افراد متقاضی و شرایط موجود، بسته توانمندسازی شامل خدمات مستمر و غیر مستمر برای آنها تعریف می‌کند.

افضلان با بیان اینکه میانگین سنی زنان سرپرست خانواده بهزیستی از ۱۷ تا ۹۰ سال است، عنوان کرد: در تمام سطوح آموزش‌های مختلف از جمله مهارت‌های زندگی،  مهارت‌های شغلی  غیره و ارتقا به سمت شایستگی‌های شغلی و اجتماعی بر اساس شرایط افراد به آنها ارائه می‌شود و میزان توانمندی، سالانه مورد ارزیابی و تجدید نظر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد خدمات دفتر توانمندسازی بهزیستی از طریق برونسپاری و مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود، ادامه داد: کلینیک‌های مددکاری اجتماعی به عنوان  بازوی تخصصی بهزیستی  در این حوزه فعالیت دارند.

کارشناس دفتر توانمندسازی بهزیستی البرز تعهد سالیانه خروج زنان سرپرست خانوار از چرخه حمایت بهزیستی را ۱۰ درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به حمایت‌های انجام شده و سطح توانمندی افراد تحت پوشش، میزان خروج از چرخه حمایتی به ۳۵ درصد رسید اما  از سال گذشته  با توجه به شرایط اقتصادی این چرخه را کند کردیم و حتی با وجود اشتغال افراد تا وضعیت زندگی کسب درآمد و مسکن آنها به شرایط مطلوب نرسد؛ همچنان تحت حمایت باقی می‌مانند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول