اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

هنرمند قمی عضو شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم رضوی شد

سعید نجاتی علاوه بر دبیری، به عنوان یکی از اعضای شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی منصوب شد.

هنرمند قمی عضو شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم رضوی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، این مُدرّس، نویسنده و فیلمساز جوان دیار کریمه اهل بیت (س) در کنار فیلمسازانی مانند محمدعلی باشه آهنگر و بهروز شعیبی و همچنین برخی دیگر از مسؤولان و  فعالان عرصه سینما مانند مدیر امور مجامع و جشنواره های مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مدیر امور جشنواره ها و محافل انجمن سینمای جوانان ایران و همچنین معاون تولید و پشتیبانی فنی این انجمن در شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی حضور دارد.

وی که هم اکنون مشغول تحقیق بر روی فیلمنامه نخستین اثر بلند سینمایی خود است، تاکنون موفق به دریافت جوایز متعددی از جشنواره های مختلف داخلی و خارجی برای فیلم های کوتاه خود شده که سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در بهمن ماه 1398 از آن جمله است.

چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی با موضوع احادیث، داستان ها و آموزه های تربیتی در کلام و سیره معصومین (ع) بویژه حضرت اباالحسن علی بن موسی الرضا (ع) در پنج بخش فیلم کوتاه، فیلمنامه، فیلمسازان نوجوان، بخش ویژه و همچنین بخش جنبی در ماه پایانی سال جاری برگزار خواهد شد.

در عین حال فراخوان این جشنواره بیانگر آن است که بخش فیلم کوتاه شامل فیلم های داستانی، پویانمایی و یا مستند، پذیرای آثاری با حداکثر زمان 30 دقیقه است که سال تولید آن ها، سال 1397 به بعد باشد، همچنان که هر فیلمساز می تواند حداکثر 9 اثر در این بخش شامل 3 فیلم داستانی، 3 فیلم پویانمایی و 3 فیلم مستند ارسال کند.

و اما مقررات بخش فیلمنامه این جشنواره نشان می دهد که هر فیلمنامه نویس می تواند حداکثر دو فیلمنامه مرتبط با موضوع جشنواره را که برای تولید فیلم هایی با حداکثر زمان 15 دقیقه نوشته شده باشد به جشنواره بفرستد، آثاری که برگزیده آن ها در کتاب جشنواره منتشر می شود و با تفاهم نویسنده اثر نیز به تولید خواهد رسید.

سومین بخش این جشنواره به فیلمسازان نوجوان تعلق دارد که شامل نوجوانان متولد سال های 1382 تا 1387 است.

چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی یک بخش ویژه هم دارد که فقط فیلم های موبایلی تا حداکثر 3 دقیقه مرتبط با موضوع جشنواره صرفا از هنرمندان استان های قم، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و مازندران، اجازه شرکت در این بخش را دارند که البته تولید و تحویل آثار این بخش باید با هماهنگی دفاتر انجمن سینمای جوانان در این استان ها باشد.

همچنین بخش جنبی این جشنواره نیز شامل برپایی کارگاه ها و نشست های آموزشی و تخصصی در کنار برگزاری برخی دیگر از برنامه های فرهنگی هنری در ایام برپایی این رویداد خواهد بود.

و اما آخرین مهلت ثبت نام و ارسال آثار به این جشنواره، اول آذر ماه 1399 و از طریق پایگاه اینترنتی Shamstoos.ir است.

قرار است این جشنواره در اسفند ماه سال جاری با اهدای تندیس، دیپلم افتخار و همچنین توزیع بیش از یک میلیارد ریال جایزه نقدی در بین برگزیدگان بخش های مختلف به کار خود پایان دهد.

انتهای پیام/2258*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول