اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

گذر اعتبارات از کنار «کنارگذر جاجرم»

کنارگذر و کمربندی شهر جاجرم با افتتاح یک باند، باعث کاهش تردد خودروهای سنگین از داخل این شهر شده، اما مردم جاجرم معتقدند، مسئولان این شهرستان و خراسان شمالی باید برای افتتاح مسیر دوم نیز هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

گذر اعتبارات از کنار «کنارگذر جاجرم»

به گزارش خبرگزاری فارس از جاجرم، تغییر مسیر جاده کنارگذر در ابتدای ورودی این شهر برای اکثر رانندگان خصوصاً کامیون‌داران ناآشنا بسیار خطرناک است. حال‌ آنکه با وجود کارخانه آسفالت و سنگ‌شکن در جوار این جاده و همراهی آلومینا و اداره راهداری نمی‌توان نبود امکانات را دلیل رها شدن این جاده معرفی کرد.

کنارگذر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جاجرم چندین سال است که به علت نبود هیچ‌گونه روشنایی باوجود زیرساخت‌های موجود در این مسافت کوتاه خطری است که کشاورزان و دامدارانی که در حاشیه این کمربندی فعالیت می‌کنند را تهدید می‌کند.

متأسفانه وجود آب همیشه روان چشمه در ورودی جاجرم، شست و شوی خودروها، کامیون‌ها و اتوبوس در ورودی کمربندی جاجرم همواره در حال انجام است و نهادهای نظارتی در مبادی ورودی کنارگذر جاجرم به امر رسیدگی نمی کنند.

وجود بزرگ‌ترین پارک جنگلی در حاشیه این جاده و امتیازهایی مانند انشعابات آب، برق و گاز می‌تواند یکی از درآمدزاترین فعالیت‌های اقتصادی را با راه‌اندازی این جاده برای بخش خصوصی فراهم کند.

 

۲۰ خرداد ۹۴ بود که پروژه‌های شهری جاجرم اولویت‌بندی شد و یکی از اولویت‌های اصلی پروژه کنارگذر جاجرم به طول ۷.۵ کیلومتر بود که باند اول آن به بهره‌برداری رسید. اما با توجه به وضعیت مالی شهرداری، یک باند آن به بهره‌برداری رسید و کار زیرسازی آن نیز انجام شد چون تردد وسایل نقلیه سنگین از داخل شهر به زیرسازی‌های خیابان های شهری آسیب جدی وارد می‌کرد اما باند دوم این جاده همچنان بدون پیشرفت باقی‌مانده است.

روشنایی و عدم بهره برداری باند دوم، اصلی ترین مشکلات

عدم وجود روشنایی مناسب این کنارگذر به نحوی که فقط یک کیلومتر از آن روشنایی دارد نیز از جمله عوامل خطرآفرین برای تردد رانندگان در این مسیر است که موجب نارضایتی شهروندان جاجرمی شده است.

«سجادی» یکی از شهروندان جاجرمی با اشاره به این که کنارگذر جاجرم برای تردد وسایل نقلیه سنگین مناسب است، می‌گوید: با افتتاح این پروژه از ورود وسایل نقلیه سنگین به شهر جلوگیری شد اما روشنایی مناسبی ندارد و در شب ممکن است باعث وقوع تصادف شود حال‌آنکه باند دوم این پروژه نیز هنوز تکمیل‌نشده است

 

«رجبی» یک شهروند دیگر معتقد است: باند تکمیل‌شده هرچند باعث بهبود شرایط شده و از تردد وسایل نقلیه سنگین در شهر جلوگیری می‌کند اما تکمیل و دو بانده شدن به‌مراتب اهمیت بالایی دارد و تردد وسایل نقلیه را راحت‌تر می‌کند.

تامین روشنایی، خواست رانندگان است

به گفته «حسینی» یکی دیگر از شهروندان، نبود روشنایی و تاریک بودن می‌تواند برای رانندگان خطرآفرین باشد چون قدرت دید را کم می‌کند و راننده ممکن است دچار خطا شود و تصادف کند.

یک راننده دیگر هم می‌گوید: جاده کنارگذر در شب روشنایی ندارد و با توجه به این که تردد بالای وسایل نقلیه سنگین از این مسیر انجام می‌شود تأمین روشنایی در آن ضرورت دارد.

«محمدی» خواستار رسیدگی به روشنایی کنارگذر است و ادامه می‌دهد: تنها در ابتدای کنارگذر روشنایی وجود دارد و در چند کیلومتر دیگر روشنایی تأمین نشده است.

شهردار جاجرم: پول نداریم!

در این خصوص شهردار جاجرم می‌گوید: چندین سال است اعتبارات محدود است و اعتباری برای تکمیل باند دوم تعلق نگرفته است.

 

به گفته «پهلوان»، کنارگذر جاجرم دو بانده است و باند اول تکمیل‌شده و به بهره‌برداری رسیده اما با توجه به مشکلات مالی شهرداری‌ها تمام پروژه به‌صورت راکد مانده و فاز دوم آن ممکن است در چند سال آینده آغاز شود.

«پهلوان» با اشاره به روشنایی کنارگذر تصریح می‌کند: هیچ کنار گذری روشنایی ندارد مگر درجاهایی که پیچ زیاد باشد.

وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر از جایگاه گاز تا مسیر دانشگاه برای تردد روشنایی دارد اما به دلیل خارج از محدوده بودن کنارگذرها، روشنایی به کنارگذر تعلق نمی‌گیرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول