اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

باید از نقد نسل جوان استقبال کرد/تعیین الگوی مناسب برای جوانان

استاندار مازندران گفت: نباید از انتقادات نسل جوان ترسید بلکه باید از نقدها استقبال کرد، سمن‌های جوانان ما باید سازماندهی شوند و برای موضوعات جوانان در مسائلی همچون؛ الگوی تغذیه، الگوی مطالعه و الگوی تحصیل و غیره باید برنامه‌ریزی داشته باشیم، ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) الگوی ازدواج ساده و سالم برای جوانان است.

باید از نقد نسل جوان استقبال کرد/تعیین الگوی مناسب برای جوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری،آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران،امروز در جلسه ستاد ساماندهی جوانان با موضوع هفته ازدواج و برنامه‌های اوقات فراغت جوانان که به‌صورت ویدئو کنفرانس در استانداری مازندران برگزار شد، از شهیدان جوان جمشیدی و کمالی که به‌تازگی مردم مازندران میزبان پیکرهای مطهرشان بودند، به‌عنوان جوانان پاک مازندرانی یاد و اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه مسؤولان حوزه جوانان، الگوسازی و تعیین الگوی مناسب برای جوانان است.

وی تأکید کرد: مسؤولان امر به‌ویژه در سالی که مزین به نام جهش تولید است باید برای اشتغال جوانان و موضوعات فرهنگی مرتبط با آن تلاش بیشتری کنند و به گفته مقام رهبری مشکل ازدواج جوانان فقط مربوط به مسائل مالی نیست بلکه موضوع مهم مباحث فرهنگی است که باید در این زمینه بیشتر کار شود.

محمدی‌لائینی تصریح کرد: نباید از انتقادات نسل جوان ترسید بلکه باید از نقدها استقبال کرد، سمن‌های جوانان ما باید سازماندهی شوند و برای موضوعات جوانان در مسائلی همچون؛ الگوی تغذیه، الگوی مطالعه و الگوی تحصیل و غیره باید برنامه‌ریزی داشته باشیم، ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) الگوی ازدواج ساده و سالم برای جوانان است.

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران اظهار کرد: انتظار است جوانان استان، با جدیت، امید موضوعات و مطالبات حوزه جوانان را پیگیری کنند.

وی بیان کرد: از فرمانداران شهرستان‌ها نیز انتظار می‌رود با جدیت بیشتری موضوعات جوانان را پیگیری کنند و مهم‌ترین کاری که نهادها و دستگاه‌ها می‌‌توانند برای جوانان انجام دهند، آگاه‌سازی جوانان از خدماتی است که مجموعه نظام ارائه می‌دهد.

 حسین‌زادگان با تأکید براینکه باید برای جوانان و موضوعات مرتبط راهبرد داشته باشیم، افزود: هر دستگاه برنامه‌های خود در موضوع هفته ازدواج را اعلام کند و برنامه‌ها نیز به صورت نمادین برگزار نشود بلکه باید در عمل نیز شاهد تغییرات و کاهش نارضایتی‌ها باشیم.

استاندار مازندران خطاب به مسؤولان شهرستانی، عنوان کرد: کانون‌های محلات به‌صورت هیأت امنا با هدف برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان با توجه به شرایط کرونایی راه‌اندازی شود، در هر محله ظرفیت‌های مساجد و مدارس وجود دارد که می‌تواند در اختیار برنامه‌های اوقات فراغت جوانان قرار گیرد.

این مسؤول تعصبات بخشی و دستگاهی در موضوع جوانان را مورد نقد قرار داد و گفت: شبکه جوانان مؤثر استان قابلیت اجرایی دارد و انتظار است با پیگیری‌های هلال احمر و حمایت همه دستگاه‌ها این طرح برای جوانان به سرانجام برسد.

وی با اشاره به اینکه کرونا نباید منجر به تعطیلی کشور شود، گفت: شهرداری‌ها باید حضور جدی‌تری در حوزه جوانان داشته باشند و ظرفیت فضای مجازی نیز در روزهایی که محدودیت‌های کرونایی را شاهد هستیم می تواند کمک کننده باشد.

حسین‌زادگان با دعوت از همه دستگاه‌ها و نهادهای استان به همدلی و همکاری و همین‌طور اطلاع‌رسانی اقدامات صورت گرفته، تصریح کرد: اگر برای جوانان کاری نمی‌توانیم انجام بدهیم دست‌کم نباید امید را از جوانان بگیریم.

 

در ادامه حبیب حسین‌زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران اضافه کرد: شیوع کرونا منجر به ایجاد مشکلاتی در ازدواج جوانان شد اما برنامه‌هایی همچون؛ جریان‌سازی، تشویق جوانان به استفاده از خدمات مراکز مشاوره و تروج فرهنگ ازدواج در جامعه سعی می‌کند خلاءهای موجود را برطرف کند.

وی خواستار هم‌افزایی نهادهای اجرایی و به‌کارگیری از ظرفیت سمن‌های جوانان برای پیشبرد برنامه‌های طراحی شده برای جوانان شد و گفت: در هفته ازدواج نیز ویژه برنامه‌های فرهنگ‌ساز تدارک دیده شده که اگر وضعیت کرونایی اجازه دهد تاثیرات خوبی در جامعه خواهد داشت.

حسین‌زادگان ارائه تسهیلات را یکی از موضوعات مهم در ترویج ازدواج جوانان دانست و گفت: با وجود اینکه استان مازندران در ورزش در رتبه نخست کشور قرار دارد در بحث اعطای تسهیلات ازدواج به جوانان نیز از میانگین کشوری بالاتر است.
 
انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول