اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افتتاح و بهره‌برداری سه پروژه مهم آبی در جنوب تهران/ انتظار چند ساله مردم پیشوا پایان یافت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران از برگزاری آیین بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به شهرستان پیشوا با حضور وزیر نیرو خبر داد.

افتتاح و بهره‌برداری سه پروژه مهم آبی در جنوب تهران/ انتظار چند ساله مردم پیشوا پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حمیدرضا نامداری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران ظهر یکشنبه در نشستی با این موضوع اظهار کرد: آئین بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به شهر پیشوا از تصفیه‌خانه هفتم آب تهران و کلنگ‌زنی ساخت فازهای ۷ و ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران و مخزن ۲۰هزار مترمکعبی محمودآباد خورین فردا دوشنبه با حضور وزیر نیرو و استاندار تهران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموع اعتبارات این سه پروژه افزون بر ۶۵۶ میلیارد تومان است، افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران دارای هشت فاز است و فازهای ۷ و ۸ هر یک با ظرفیت متوسط ۲۳۰هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیت کل یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران ادامه داد: این تصفیه‌خانه در جنوب تهران در پایین‌دست بزرگراه شهید آوینی، غرب شهرری و شرق جاده قدیم قم واقع شده و فازهای ۷ و ۸ این تصفیه‌خانه به مساحت حدود ۱۵ هکتار، در غرب این سایت جانمایی شده است. 

نامداری یادآور شد: این تصفیه‌خانه در فرآیند تصفیه فاضلاب از روش لجن فعال پیشرفته با قابلیت حذف نیتروژن و فسفر استفاده می‌کند.

وی اضافه کرد: طرح دیگری که در این روز به بهره‌برداری می‌رسد، طرح آب‌رسانی به شهر پیشوا از تصفیه‌خانه هفتم آب تهران است که از سد ماملو تأمین و مشکل کمبود آب این شهر برطرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران اظهار کرد: برای این طرح هشت کیلومتر خط انتقال ۶۰۰ میلی‌متری چدن داکتیل از مخزن سعیدآباد ورامین تامخزن ۲هزار مترمکعبی شهر پیشوا اجرا شده است.

نامداری عنوان کرد: در ادامه این آئین توسط وزیر نیرو پروژه ساخت مخزن ۲۰هزار مترمکعبی محمودآباد خورین کلنگ‌زنی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این مخزن در طرح مطالعات آب‌رسانی از تصفیه‌خانه هفتم آب تهران تعریف شده و در حال حاضر مهم‌ترین مخزن در این طرح به حساب می‌آید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران در پایان گفت: این مخزن با سه هدف ساخته می‌شود و علاوه بر تعدیل فشار خط آب‌رسانی از تصفیه‌خانه هفتم آب تهران، نقش خط جمع‌آوری آب چاه‌های منطقه را نیز دارد و برای تأمین و توزیع آب در مناطق باقرآباد و خیرآباد عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول