اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

اوکیناوا: پنتاگون درباره ابتلای نظامیانش به کرونا شفاف‌سازی کند

مقام‌های ژاپنی در واکنش به افزایش ۴۰ درصدی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در پایگاه‌های نظامی آمریکا در «اوکیناوا»، خواستار شفاف سازی پنتاگون درباره این موضوع شدند.

اوکیناوا: پنتاگون درباره ابتلای نظامیانش به کرونا شفاف‌سازی کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تایید ابتلا ده‌ها نفر تازه از نظامیان آمریکایی مستقر در دو پایگاه این کشور در اوکیناوا به ویروس کرونا، نگرانی مقام‌های ژاپنی را در پی داشته است. 

به گزارش راشا تودی، مقام‌های محلی در ژاپن در واکنش به این انتشار خبرها درباره ابتلای شمار جدید از نظامیان آمریکایی به کرونا در اوکیناوا، از وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) خواستار شفاف سازی و همچنین انجام اقدامات و پاسخ مناسب برای مقابله با شیوع کرونا شدند.

طبق گزارش‌‌ها، تا پیش از این به دلیل انجام اقداماتی از قبیل قرنطینه  افراد مبتلا به ویروس کرونا در جزیره اوکیناوا، شمار مبتلایان به این ویروس حدود ۱۵۰ نفر بوده و فقط ۷ نفر قربانی شده‌اند.

مقام‌های ژاپن اعلام کردند که شمار کلی مبتلایان به کرونا در این کشور حدود ۲۰۷۰۰ نفر و تعداد قربانیان آن نزدیک به ۱۰۰۰ نفر شده است.

«تاماکی دِنی» فرماندار اوکیناوا، جنوبی‌ترین استان ژاپن اعلام کرد، با توجه به شمار کلی مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در کشور، مقام‌های محلی اوکیناوا از اعلامیه اخیر پنتاگون درباره افزایش شدید موارد ابتلا در پایگاه‌های نظامی آمریکا در اوکیناوا «شوکه» شده‌اند.

به گفته فرماندار اوکیناوا، ارتش آمریکا خواستار آن شده که تعداد دقیق مبتلایان به کرونا در این استان ژاپن علنی منتشر نشود. وی البته تایید کرد که «چند ده مبتلای جدید» در پرسنل نظامیان آمریکایی در اوکیناوا شناسایی شده است.

برخی منابع خبری محلی در ژاپن گزارش دادند، حداقل ۶۱ مبتلای جدید در میان پرسنل آمریکایی به کرونا ثبت شده که ۲۳ مورد آن به «اردوگاه هانسن» و ۳۸ مورد به پایگاه نیروی هوایی دریایی «فوتنما» مربوط بوده است.

به گزارش راشا تودی، پایگاه نیروی هوایی دریایی فوتنما آمریکا، یک پایگاه بدنام در میان ساکنان اوکیناوا است و آنها بارها علیه آن تظاهرات اعتراضی ترتیب داده و خواستار برچیده شدنش شده‌اند.

«اداره تفنگداران دریایی اقیانوس آرام» آمریکا به دنبال انتشار خبرها درباره ابتلای نظامیان این کشور در پایگاه‌های اوکیناوا این خبر را تایید کرد.

این نهاد زیرمجموعه پنتاگون اعلام کرد، به دنبال مثبت شدن آزمایش کرونای «دو زنجیره محلی افراد به ویروس (کرونا)»، برای این دو پایگاه نظامی آمریکا فرمان‌های هشدار ایمنی صادر شد.

مقام‌های اوکیناوا اما خواستار شفاف سازی کامل ارتش آمریکا درباره وضعیت شیوع کرونا در پایگاه‌های این کشور شده و از دولت مرکزی ژاپن خواسته‌اند از پنتاگون درباره حجم ابتلا و تدابیر اتخاذ شده برای مهار کرونا توضیح بخواهد.

استان اوکیناوا محل استقرار حدود نیمی از نظامیان آمریکایی مستقر در ژاپن است. در سال‌های اخیر ساکنان اوکیناوا بارها در اعتراض به آلودگی‌های صوتی، تاثیرات مخرب زیست محیطی پایگاه‌های نظامی آمریکا و همچنین رفتارهای غیراخلاقی نظامیان آمریکایی از قبیل تجاوز و آزارهای جنسی تظاهرات کرده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول